Dag2..

Duitsland, Meerbusch

Vanmorgen ging de wekker om 7 uur, dat is voor ons uitslapen. Haha.
Na ontbijt en tent opruimen gingen we op pad naar Xanten, de plaats boven de Alpen waar de meest Romeinse dingen van toen bewaard zijn gebleven.
Achteraf was dit ook maar relatief, ze hadden alles weer heel mooi opgebouwd op de originele fundamenten.
Zo kregen we toch wel een beeld hoe het er daar uit heeft gezien.
Al met al is het nog een heel complex.
Vanaf daar ging de route naar het Ruhr gebied, niet echt een mooie route, maar ja de Romeinen waren daar ook geweest en wij volgden hun in hun voetsporen.
De temperatuur vandaag was 35 graden, met een dikke zuidoosten warme wind, dat was geen pretje om daarin te rijden.
Vorig jaar op IJsland was het 4 a 5 graden, ook niet echt behaaglijk, maar vandaag was moeilijk om te fietsen, geen schaduw en vooral in Duisburg ook nog druk met verkeer.
Tot overmaat van ramp mistten we de camping ook nog omdat deze verkeerd op de kaart stond. Touwens, we hebben nog meer omgereden, want er zaten ook fouten in de gpx route. Het werd een dag van heen en weer, heen en weer.
Ons humeur werd er ook niet beter op, doordat het zo warm was, en we de camping niet konden vinden.
Uiteraard is alles nog goed gekomen, en waren we om 18.00 uur op de camping met 86 km op de teller. Uitgeteld.
Bij de receptie van de camping hoorden wij dat het morgen nog warmer wordt, dus hebben wij besloten om morgen de wekker op 5 uur te zetten, dan rijd je de eerste uren nog een beetje in de koelte.
Vlak na aankomst kreeg ik ineens last van de warmte, en moest er even bij gaan zitten. Na wat koude doeken en zoete ranja kwam ik weer een beetje bij. Het was gewoon te warm, terwijl ik wel veel water heb gedronken. Ineke heeft daarom de tent in haar eentje opgezet.
Volgens een medekampeerder moest je met dat warme weer ook veel eten, dat gaan we morgen dan maar doen. Ik had nu de beschikking over een keukentje. Heb daar dus gekookt.
Nu tik ik dit stukje in op een bluetooth toetsenbord, dat tikt wat gemakkelijker dan het een vinger systeem wat je anders gebruikt met een mobiel.
Daarom worden de stukken ook wat langer denk ik.
Nu kijken we uit over de Rijn, machtig gezicht met veel boten, Rijnaken enz enz. We zien ook veel Hollandse schepen heen en weer varen, met de stroom mee hebben ze wel gang op het rad, oftewel trek op de ket.
morgen maar weer verder kijken.

Lieve Henk en Ineke, het werd dus een dag van afzien. Warm, tegenwind, kaart deugt niet, tja... Ik zou zeggen: kom maar terug! Vandaag had de kpn een enorme storing. Je kan gewoon niet weg Henk! Toch hebben jullie de vakantie welverdiend!! Geniet van de mooie sites en van het uitzicht op de Rijn! Lekker slapen en morgen af en toe natte doeken op het hoofd. Veel plezier!

petras.reizen 2019-06-24 21:59:43

Dat was zwaiten vandoag, mor t is weer lukt zo aans altied. Ik zag op een foto van jullie; frisch und knackig, dat eerste zal niet op jullie van toepassing zijn maar het laatste, geknakt maar niet gebroken. Zet hom op mórgen, Moi

Harm Jan 2019-06-24 22:02:17

Het is afzien, hopelijk worden de temperaturen de komende dagen wat dragelijker. Af en toe toch maar ff een frisse duik nemen. Geniet vooral!! Ff gezellig tegen elkaar aan kruipen in de slaapzak is er helaas voorlopig niet bij😜

Hans en Yvonne 2019-06-24 22:05:59

Wat leuk om deze reis weer te kunnen volgen. Heel wat anders dan vorig jaar. Wat ook een verschil met de temperatuur. Een hele fijne reis gewenst.

Adri 2019-06-24 22:44:12

Bij ons op de camping was het vandaag 32 graden en morgen 35. Lijkt mij heel mooi een uitzicht over een beroemde rivier als de Rijn te hebben. Geniet daar zeker van. Hopelijk dat het fietsen morgen wat dragelijker is dan vandaan. Kijken al weer uit naar jullie reisverslag morgen.

Piet 2019-06-24 22:52:51

Ineke & Henk, een enerverende en weer strak geregisseerde vakantie / bezigheidstherapie lees ik in het eerste verslag. Heel veel energie en plezier toegewenst de komende routes / etappes.

Bert Blok 2019-06-25 04:08:03

Ijsblokjes in je fietshelm!

Claudia 2019-06-25 07:40:42

Mooi om jullie te kunnen volgen vanonder een parasol ! Wij hoeven niet op vakantie, want het reizen wordt ons op deze manier wel erg gemakkelijk gemaakt. Sterkte voor het vervolg met deze temperatuur!

Henk mulder 2019-06-25 13:02:14

Mooi vehaal Henk, leuk om te lezen. Wees voorzichtig met de warmte, je kan overvehit raken net als de HF eindtrap. Je bent net op tijd weg KPN in de problemen, maar dat weet je natuurlijk al, Als goed werknemer kijk je iedere avond hoe de vlag bij KPN er bij hangt haha. Veel plezier op de tocht en rustig aan. Groet Ton/Rina

Ton/Rina, 2019-06-25 13:14:25

wat is het warm,maar wees voorzichtig hoor.goin roore fratsen.Neem af en toe je rust in de schaduw.

jenny 2019-06-25 20:44:21

Tip: vroeg beginnen. Om 13.00u stoppen en ergens onder een boom siësta houden en dan laat in de middag nog een stukje....