Kattegat 3

Denemarken, Middelfart

Vanmorgen gewekt met een lekker zonnetje zodat de tent al gauw mooi droog was. Daarna ontbijten met havermout, een krachtige energiedrank/pap waar je de hele morgen op kunt fietsen.
We pakten de fietsroute nr5, de Ostkystroute, die vanaf Haderslev omhoog loopt bij de oostkust van Jutland. Ik had vroeger wel eens gelezen dat dit " licht glooiend " landschap was, nou, maar daar waren een paar kuitenbijters bij die ik niet zo gauw voorzag. Gewoon maar terugschakelen naar z`n 1 of 2, en dan maar rustig omhoog peddelen. Het scheelt dat we wind mee hadden en er na elke helling weer een daling komt. Op zo'n eerste dag moet je er wel weer inkomen qua ademhaling en inschatten hoever je kunt komen. Maar het is weer allemaal gelukt. Wat niet zo leuk was, dat was het WEER. Van tijd tot tijd dreigende buien, dus jas aan en even later jas uit.
We hebben begrepen dat het de komende week beter wordt, het WEER dus.Op weg naar Kolding passeerden we ook de route van de Tour de France. Er waren allerlei kreten op het asfalt gekalkt, zie de fotos.
Het eiland Funen, waar we nu zijn, is aan Jutland gekoppeld met 2 bruggen. De kleine Beltbrug en de " oude Beltbrug " .
Via deze laatste gingen we over de Kleine Belt; verschrikkelijk veel zijwind. We zagen nog een groot zeeschip varen richting ...?
In de plaats Middelfart waar we nu zijn eerst even naar de winkel voor wat inkopen voor het avondeten en gauw door naar de camping. Vervolgens bleek dat op deze camping een superdeluxe keuken was voor algemeen gebruik en waar je ook kon zitten. Kijk, daar word ik nou gelukkig van. Temeer omdat tijdens het eten de regen naar beneden kletterde, en wij lekker droog en warm achter ons bord eten zaten.
Dit stukje tik ik ook nu in de gemeenschappelijke ruimte. Het is hier lekker warm en je kunt koffie maken.
Meer hoeft een fietskampeerder niet te hebben, geluk zit soms in zoiets kleins.
Morgen gaan we richting Odense, de geboorte plaats van Hans Christiaan Anders. Die van de sprookjes ja.
We gaan wel zien of er nog iets van deze sprookjes over is.

Weer vol op belevenissen. Gelukkig zijn de weersvoorspellingen goed en kan jullie sprookje verder worden ingekleurd. Liefde op de pedalen❤️

Hans 2022-07-04 21:29:19

Leuk verhaal en mooie foto’s. Toch een heel ander landschap dan bij ons. De grote brug met de boog zag je gisteren ook op tv bij de tour. Jammer voor jullie dat het af en toe nattig is. Kijk alweer uit naar jullie volgende verslag.

Piet 2022-07-04 21:32:03

Gelukkig heeft de reis nog verrassingen. Ook iets van Kolding gezien? Fijn hè, die Scandinavische keukens.

Petra 2022-07-04 21:38:27

Kokkerellen in een luxe campingkeuken is nog eens wat anders dan kokkerellen tussen de toiletten.

Claudia 2022-07-04 21:59:33

Gait nuver zo te zain en te lezen, toch wat regen, doar himmen joe ervoaring met, hopelijk vandoag de loatste bui. Hol de moud erin, komt vast goud. Odense ook wel ain schiere ploats in 2007 nog koffie dronken. Welterusten en sloap lekker, tot morgen, nije dag en nije belevenissen en wie genieten met. Moi

Harm Jan 2022-07-04 22:07:15

Hoop dat het weer snel verbeterd. Veel plezier met de prachtige omgeving.

Fred 2022-07-04 22:13:25

De eerste fietspad zit er op. En dat verliep niet slecht. Mooi dat er een fietskaarten bij de mooie foto’s was, kan je zien hoe jullie precies fietste. Fiets ze

Aldert en Mieke 2022-07-05 08:02:23

Moii man veel plezier en veilige kilometers

Bouwe en anke 2022-07-05 09:34:47

Hoi Henk en Ineke, we genieten weer iedere dag van jullie sprookjesachtige verhalen. Veel fietsplezier. Gr Fred en Carla