Kattegat nr 21 alweer

Denemarken, Silkeborg

Toen wij vanmorgen wakker werden ging het heel lichtjes regenen, dus gelijk maar de tent inpakken , wassen en scheren kan later dan wel.
Na het ontbijt hebben we de route 3 weer opgepakt en al na 2 km begon het te regenen, dus de regenjas maar aan. De eerste 10 km ging over een oude spoorbaan, dat rijdt als een trein, zie de foto.
Helaas kwam aan dat mooie traject ook weer een einde en raakten wij weer verzeild in de graveltoestanden, zie de foto: lastig te fietsen. Het weer was belangrijk veel koeler dan gisteren, zeg maar koud, een graad of 14 met een matige zuidwestenwind op de kop voelde het vrij fris aan. Wat een verschil met eergisteren, toen viel je haast van de hitte van de fiets.
Onderweg kwamen we wel langs prachtige natuurparken, mooi om te zien. Zelfs 2 reeen gespot, zij ons ook helaas dus een foto lukte niet meer zo snel. Helaas bleef het de hele dag grijs.
Van tijd tot tijd moet ik ook even mijn make-up bijwerken, daarvoor heb ik
de beruchte (make-up)-spiegel bij me.
We besloten om een dag langer te blijven in Silkeborg, omdat we morgen wat cultureels gaan doen in Aarhus. Daar gaan we dan met de trein naartoe, naar een openluchtmuseum. Terug in de tijd.
We waren vanmiddag al redelijk vroeg in Silkeborg, daar gelijk de camping opgezocht en de tent opgezet. Daarna nog even het centrum verkend en boodschappen gedaan.
Bij het koken bleek dat de electrische kookplaten het niet deden, maar buiten waren ook nog gaspitten op het aanrecht. Alleen door de harde wind waaiden die haast uit, maar gelukkig heb ik altijd windvangers bij me voor als ik op benzine kook, dus zo konden we ons redden. zie ook de foto's.
De weersverwachting ziet er niet rooskleurig uit, morgen wordt regen voorspeld, en zondag ook.
Nou ja we gaan het wel zien.
Morgen eerst maar eens kijken wat Aarhus ons te bieden heeft.

Regen, storm kunnen jullie niet deren. Jullie blijven doorgaan. Top. Nog heel veel plezier de laatste dagen. Zondag zal het wel een gekte zijn in Denemarken, dan gaat waarschijnlijk voor het eerst in de historie een Deen de Tour de France winnen.

Hans 2022-07-22 20:50:06

Wat een armtierig hunnebedje 😅 jullie kaartje is trouwens gearriveerd. Postzegel overigens niet afgestempeld 😇 geniet van een cultuurrijke dag.

Fred 2022-07-22 21:13:50

Het internet is hier iets beter, dus maar gauw even reageren. Wat er ook gebeurt, gravel, regen of wind, apparaten die niet werken, jullie zijn niet af te remmen! Groot gelijk om morgen iets cultureels te doen. Volgens mij heeft Aarhus ook een designmuseum met Rietveld ea of is dat in Kolding? Veel plezier verder! 🦋

Petra 2022-07-22 21:56:55

Mooie afwisselende foto’s met een mini hunebed en een dame op een schildpad. De foto met de bloemen zie je hier ook wel, vooral de klaprozen. Zelfs in dezelfde kleur. Puur vervelend dat het weer weer niet mee wil werken. Vandaag regen, morgen overmorgen ook. Gelukkig biedt museumbezoek morgen enig uitkomst. Route 3 is toch niet echt succesvol, ook veel gravel. Zijn er geen andere paralelle Goodrijdende fietspaden in Denemarken. Vraag anders even bij de VVV? Toch ook voor morgen een mooie dag gewenst en hopelijk valt de regen mee.

Piet 2022-07-22 22:00:28

Jammer dat je van t mooie spoor oaf mossen noar de gravelroad, tís nait aans, wel mooie natuurparken das n weer opsteker. Henk nait te veul make up op doun straks kriegst ook nog Deense kerels achter die aan. Reeên spotten ook altied n mooi gezicht, vandoag ook nog wat reeên zain, mor dat waren boerenreeên. Veul plezaaier môrgen ien Aarhus, wie lezen t wel weer wat je beleefd hebben. Mooi deur goan zo. Moi

Harm Jan 2022-07-22 22:10:28

Gelukkig dat de regen niet met bakken uit de hemel kwam. Maar wel vervelend. Heb je daarom een handdoek aan je stuur Henk om de regendruppels van je gezicht te vegen en bril droog maken ? Met dit weer (regen) fiets je het bankje, Tag en Pause ,snel voorbij. Een plezierige dag in Aarhus.

Annemarie 2022-07-22 22:51:08

Jammer van het weer en het gravel. Vandaag een dagje Aarhus, een leuk plaatsje. We hebben ook twee week met de caravan in Silkeborg gestaan, maar dat is al lang geleden. Goede reis verder en met goed weer.