Rondje Ierland. Dag1

Nederland,

Vanacht niet zo goed geslapen, om 5 uur ging de wekker en om precies 6.00 uur reden we weg. Omdat de fietsdozen dusdanig lang waren moesten de voorstoelen helemaal naar voren, zodat er voor mij geen ruimte meer was achter het stuur. Ineke moest dus rijden naar Schiphol waar we even voor 9.00 uur aankwamen. Piet en Lies meldden zich ook al spoedig om onze auto weer mee te nemen.
2 karren gepakt en daar de fietsen op met de andere pakkelarie.
Na wat vragen hadden we de incheckbalie van Aer-Lingus gevonden. Om 10 uur ging deze open. Mijn fiets werd als eerste gewogen. Ai, te zwaar dat zou dus bijbetalen worden. Maar omdat de flightbag lichter was dan 25 kilo waren ze zo coulant om dat te verrekenen.
Dat scheelde dus een slok op een borrel.
Helaas was de vlucht wat vertraagd,dus ipv 13.15 uur gingen we om 14.15 de lucht in.
Onderweg dikke wolken maar boven Engeland werd het weer steeds beter en in Dublin scheen de zon.
We waren benieuwd of onze fietsen ook schade hadden opgelopen, maar gelukkig niet. Het inelkaar zetten kostte ook weer een paar uurtjes. Toen op weg naar de camping aan de andere kant van Dublin.
Dit kostte nogal wat hoofdbrekens want een duidelijke route was er niet. Dus met behulp van de Garmin een route gemaakt die ook via snelwegen ging, wat duidelijk niet de bedoeling was .Na 3 uur modderen waren we 25 km met honderden stoplichten verder. We zijn zelfs over een vangrail heengekropen met fiets en al omdat we op een soort snelweg waren beland. Uiteindelijk kwamen we afgedraaid op de camping aan. Het was inmiddels 22.00 uur onze tijd. "Of we gereserveerd hadden" was de vraag. Eh, nee. Daar stonden we dan . Het was Bank Holiday, een extra vrije dag voor de Ieren die dan ook gaan kamperen etc. Maar Ineke zette haar zieligste gezicht op en gelukkig was de campingbaas daar gevoelig voor en konden we toch een plekje krijgen mits we ons morgenochtend bij hem vervoegen voor de formaliteiten. Inmiddels liggen we in onze slaapzak. Morgen gaan we Dublin verkennen. Maar dan met de bus ernaartoe en een excursie met Baja bikes.

Wij volgen jullie reis natuurlijk weer. Heel veel plezier en mooi weer. Groeten Henk en Marleen

Henk Samplonius 2023-06-03 00:49:48

Blij dat de reis verder goed is verlopen, dit onlangs alle vertragingen. Zelf had ik voor de 1e nacht liever een B&B of hotel genomen, maar jullie zijn zoals bekend echechte dyhards. Verder fijne vakantie gewenst. Dublin is een prachtige stad. Vergeet niet om langs de beroemde James Whisky proeverij te gaan, dit is heel bijzonder om mee te maken. Wij kijken alweer uit naar jullie volgende verslag. Groeten uit Koog aan de Zaan.

Piet Emmelkamp 2023-06-03 07:00:25

Heel veel reisplezier!

Johan van Brussel 2023-06-03 08:56:09

Wat n gekrab om op plek van bestemming te kommen, en aanst even lastig wordt kriegen vrauwluu meer kloar aans de mannen. Veul plezaaier met het verkennen van Dublin vandoag. Moi.

Harm Jan Zuidema 2023-06-03 09:18:49

Nou dat was mij het dagje wel. Maar de kop is er af en het avontuur gaat beginnen. Heel veel plezier en veel veilige kilometers gewenst. Heel fijn om jullie zo te kunnen volgen.

Klaas Brontsema 2023-06-03 09:31:09

Jullie zijn echte doorzetters. Veel plezier en geniet ervan.

Jakob Roorda 2023-06-03 09:49:09

Veel plezier en hopelijk is het weer mooi succes met jullie reis

Bouwe en anke 2023-06-03 09:51:21

De eerste dag was gelijk een lange en heftige! Maar dan ben je ook waar je zijn wilt. Veel plezier in Dublin vandaag. Groetjes, Petra

Petra 2023-06-03 10:35:57

Hoop voor jullie dat de komende dagen wat relaxter verlopen. Nu volop gaan genieten! Groeten Martin en Wia

Martin 2023-06-03 11:06:03

Wat al weer een belevenissen. Gelukkig toch allemaal weer goed gekomen. Henk zit er al weer relaxed bij. Hopelijk gaat het vanaf nu allemaal gesmeerd zonder tegenslagen. Een hele fijne vakantie verder en veel plezier in Dublin.

H&Y 2023-06-03 13:30:39

De eerste dag is al redelijk goed gegaan. We hadden al een paar keer gekeken of het verslag er al was. Zo te zien is de temperatuur ook goed.

Aldert en Mieke 2023-06-03 18:46:22

Wat heerlijk, Ierland 🇮🇪 Veel fiets plezier 🚲🚲 🗺️ En niet vergeten, te genieten

Marianne Z. 2023-06-03 23:51:17

Wat weer een adventure, je moet er cker ook links fietsen en autorijden? Veel fun en bike safe Groeten uut GNM

Truus,Benny 2023-06-04 20:00:29

Een voorspoedige reis gewenst!