Kattegat nr 10 alweer

Zweden, Torekov

Vanmorgen hadden we weer het geluk dat we onze tent helemaal droog konden inpakken. Dat kon ook wel kloppen want het had de hele nacht flink gewaaid.
We hebben eerst de hele boel maar ingepakt, dan hadden we later even meer tijd om ons brood op te eten en thee te maken en heet water voor in de thermosflessen. Tijdens het inpakken werden wij nog aangesproken door een oudere Duitse mijnheer, die naar onze fietsen keek, hij vroeg Rohlof? Hij fietste ook met een Rohlof naaf. We hebben nog even gepraat waar zij langs gingen, zij gingen van Gotenborg terug naar Kopenhagen.
Terwijl wij ons brood opaten werden wij aangesproken door een mevrouw ( wat later bleek ook een fietster was) die ons complimenteerde dat wij er zo fit uitzagen en dat wij ongetwijfeld professionele fietsers waren......jaja.
Ze zei dat ze haar achillespees had bezeerd, en dat ze nu noodgedwongen op de camping moesten blijven. Zij en haar man waren Polen en maakten een fietsreis van 2000 km waar ze 3 weken voor hadden. Zij fietste nooit en volgens haar man moest je per dag 100 km rijden, en dat had haar opgebroken, overbelast en zo. Haar man zat erbij met een gezicht als een oorwurm. Hij zei ook bijna niks en mengde zich niet in het gesprek. Zijn vrouw legde uit dat hij al eens naar de Noordkaap was gefietst een aantal jaren geleden. De Poolse mevrouw sprak vrij goed Engels en ze vroeg Ineke of een zwachtel ook zou helpen. Ineke zei dat ze in het dagelijks leven heel veel zwachtelde, en dat wou ze bij haar ook wel doen. Het is er niet van gekomen, ze ging eerst wel rustig aan doen, en op de camping bijkomen.
Ze vertelde nog dat ze bij de receptie had gevraagd of het hier altijd zo hard waaide. Dat bleek niet het geval, de afgelopen dagen was het extreem hard, was niet gebruikelijk. Wij zeiden "jammer voor jullie dat jullie gelijk met ons op vakantie zijn, dat bbeloofd nl. vaak niet veel goeds op de barometer".
De route van vandaag was mooi om te zien maar had ook wel weer een aantal pittige bulten in zich. Gelukkig maakten de vergezichten alles weer goed. En dan al die snoeperige Pippie Langkous huisjes met prachtige tuinen. De een nog mooier dan de andere.
We kwamen regelmatig andere vakantiefietsers tegen die ons tegemoet reden, zij hadden dus lekker de wind in de rug.
Wij hadden (helaas) weer te kampen met een straffe tegenwind van windkracht 4 a 5. Het is niet anders, gewoon maar doortrappen, dan komen we er vanzelf.
De camping bereikten we na 84 km , mooie grote camping met veel voorzieningen. Omdat hier ook weer een keuken was, heb ik daar gekookt. Een Hollandse mevrouw stond naast mij te koken, zij waren ook fietskampeerders.
Zij waren met de trein naar Kopenhagen gegaan en vanaf daar begonnen. Zij fietsen ook naar Gotenburg en nemen daar de boot naar Kiel, vandaar met de trein verder naar huis.
Het is nu avond, en de wind IS GAAN LIGGEN hoe is het mogelijk, kan dat overdag niet?......
We hadden het geluk dat we vanavond een sunset mochten meemaken.
Morgen gaan we verder naar het noorden, de foto's die ik hierbij doe geven een impressie van hoe het landschap eruit ziet.
Veel leesplezier gewenst, en bedankt voor alle leuke reacties, we lezen ze elke dag.

Mooi landschap en mooie luchten! Hopelijk morgen minder tegenwind. Er wordt wel een appel gedaan op jullie conditie tijdens deze laatste gewone vakantie gedurende het werkzame leven. Geniet ervan!

Petra 2022-07-11 22:52:28

Wauw wat een prachtige foto's, vooral van de zonsondergang!jullie boffen met het weer(behalve dan de wind;-)de Poolse dame heeft niet gelogen:jullie zien er fit uit en presteren dito!toppers!! Voor morgen veel plezier en voor nu weltrusten Moi

Truus,Benny 2022-07-11 22:56:07

Heerlijk om voor het slapen gaan nog even jullie avonturen te lezen! Heel veel plezier met het vervolg van jullie reis.

Lucian 2022-07-11 22:59:43

Mooie verhalen, met plezier 😀

Janneke P 2022-07-11 23:09:34

Prachtige foto's en mooie vergezichten over t wotter. Haile mooie fietsroute zo te zain. Haarde wind is n beetje vervelend, mor tis gelukkig dreug. En leuke ontmoetingen met mede fietsers is ook altied mooi om te heuren wat ze te vertellen himmen. Blief genieten. Moi

Harm Jan 2022-07-12 08:39:13

Wederom dank voor de prachtige foto’s, erg vervelend dat de wind telkens opsteekt. Toch maar doorzetten lijkt mij. Ook voor vandaag veel fietsplezier voor zover mogelijk. Jullie zien trouwens wel veel op jullie vakantie. Ik kijk alweer uit naar jullie volgend verslag.

Piet 2022-07-12 08:52:53

Het zijn weer leuke vakantie verhalen Henk en Ineke. Prachtige vergezichten en ondergaande zon foto,s. Nu een keertje de wind mee hebben of toch tegen.............

Fred Koomen 2022-07-12 12:54:49

Prachtige foto's Hebben jullie de Deense hygge al ervaren?