Dag1

Duitsland, Euskirchen

Vanmorgen om 6.30 ging de wekker. We zijn er meestal vroeg uit. Je bent al gauw 2 uur bezig met wassen aankleden. Wat eten de tent weer inpakken enz enz.
Via de rivier de ruhr liep een sintelpad hier ging de route langs. Wel heerlijk rustig geen autoverkeer.
Onderweg kwamen 2 Duitse mannen naast ons rijden. Wer gehts hin? was hun vraag . ik antwoorde Rome. Ze vielen haast van de fiets van verbazing.
Ze moesten natuurlijk alles weten van hoe we reden waarom overnachten.
Waren voor fiets we hadden welke banden enz enz.
Wel leuk natuurlijk maar ons tempo ging aardig naar beneden.
Maar op duur sloegen ze af. Met een schuss namen we afscheid
Het plan was om zo' n 80 km af te leggen. Dit is niet gelukt. Het werd iets meer. Na 108 km waren we op een kleine camping in schweinheim (echt iets voor ons) zie de foto maar.
Er waren namelijk geen campings daartussen die voor ons op de route lagen. Of je moest al bij 50 km afstappen voor een camping. Dan ben je om 12 uur al klaar met fietsen. Dus besloten we om nog een klein stukje door te fietsen.
Maar om 17.45 waren we gearriveerd.
Eerst even bijkomen op zo' n eerste dag.
Daarna de tent opgezet. Het bleek dat we op een camping waren aangeland waarvan de eigenaar iets had met bordjes bekijk de foto's maar.
Terwijl Ineke alvast ging douchen. Heb ik het eten gemaakt.
Ik maak er meestal een slagveld van. Alles wat ik nodig heb spreid ik om me heen. Lekker overzichtelijk je weet gelijk wat waar ligt.
Mijn kennis van de Duitse taal is niet helemaal goed bleek bij nuttigen van de maaltijd. Er hoefde geen zout bij.dit zat al in de saus. We hadden dus pittig eten en een dito gesprek.
Op de foto van de fietsen kun je zien dat deze voor meerdere dingen gebruikt worden allereerst om van a naar b te komen..aarde ook als opslag van spullen als droogrek enz enz.
Morgen gaan we richting Remagen bekend van de brug in ww2.
En dan bij Rijn langs naar beneden.
Omdat er op deze camping geen internet is ga ik deze op de volgende camping waar wel internet is uploaden.

Leuk verhaal, volop belevenissen, nog erg veel succes en plezier verder🚴‍♀️🚴‍♀️👍

Hans 2017-06-18 13:18:24

Haha,wat een belevenissen al op de 1e dag:-) En wat schrijf je humoristisch,ik zie het voor me, benieuwd wat vandaag jullie (en ons op afstand)weer brengt!!have fun,jullie zijn toppers!groet uut leek

Truus siegers 2017-06-18 13:36:49

Prachtig Henk en Ineke om jullie reis zo te mogen volgen. Grüss Gott zou ik zeggen en voorzichtig aan. Groeten, Henk Samplonius

Henk Samplonius 2017-06-18 16:52:31

We fietsen in gedachten met jullie mee, veul plezaier en op noar Franciscus

Harm Jan 2017-06-18 17:04:15

Mooie rit, hopelijk niet zo warm als hier. In Remagen zijn Jaap Weima en ik nog bij die brug op de film gekome van een of andere Tv zender ,over die brug. Trap rustig door en laat ons meegenieten.

Aldert en Mieke 2017-06-18 18:53:53

Nou, Frisch und Knackig zijn jullie zeker wel. :-))) Veel plezier onderweg !

Robert, pa0rwt 2017-06-18 19:48:47

Hallo Henk en Ineke, Het lijkt mij erg leuk om ook jullie reis te volgen maar je hebt een mailadres gebruikt wat nier van mij is. Zou je mij kunnen toevoegen met mailadres: gerda.slotegraaf@ ndcmediagroep.nl? Veel plezier en succes voor nu! Groeten, Gerda Sloteggraaf