Kattegat nr 25 de laatste.....

Denemarken, Haderslev

Vanacht nog fikse regenbuien gehad, dus vanmorgen was alles nog nat. We namen afscheid van onze prive keuken en gingen onze laatste etappe fietsen naar Haderslev.
Het moet gezegd worden, we hadden DE WIND MEE.....!!!
Wat is dat een onbeschrijfelijk gevoel dat je een windkracht 4 a 5 nu mee hebt. Hoe snel je dan gaat. Het kan dus wel....
De wind was wel koud en fris, het miezerde af en toe dus de regenjassen aan. Het landschap is niet meer zo heuvelachtig als eerst, maar meer geleidelijk en dat fietst natuurlijk wel zo prettig. Natuurlijk kwamen we weer van alles tegen, mooie kerkjes, en een reuze golfbal op afstand, zie de foto's.
Onderweg had Ineke nog energie genoeg om nog allerlei oefeningen te doen. Kranig mens.
We namen afscheid van pelgrimsroute
nr 3 en gingen binnendoor via
fietsroute 7 naar Haderslev. We wilden de drukke weg met veel vrachtverkeer mijden maar dat is ons niet zo goed bevallen. Het was meer een ATB route, dus gauw er weer vanaf, ook het plaveisel wat we tegenkwamen was volgens mij nog uit de middeleeuwen, zie ook de foto.
Op den duur kwamen we bij een bord met de aanduiding Haderslef. Daar even gestopt en gemijmerd, hier zijn we 3 weken terug gestart, en hebben nu het rondje Kattegatt gedaan.
In eerste instantie dacht ik dat het zo'n 800 km zou worden, nou dat is iets meer geworden. Per fiets, trein en boot hebben we 1350 km afgelegd, en de werkelijk gefietste km was 1235 km.
In Haderslev zelf hebben we nog even de kerk bezocht, hadden we nog geen tijd voor gehad. Een mooie kerk, helemaal wit vanbinnen met 3 orgels, zie de foto's. Het is het grootste orgel van Denemarken. Vorige week heeft er een meisjeskoor uit Roden opgetreden, en voor 29 juli staat er een Nederlandse organist Sietze de Vries op het programma, zie verder ook de foto's.
Toen toch maar richting de camping gefietst. Zou onze auto daar nog staan en zou hij het nog doen?
Maar er was niets aan de hand, 1x starten en klaar.
Helaas was het vrij winderig op het kampeerveld, dus zochten we een plekje achter een heg, met de auto als windstopper ernaast.
Eten heb ik gekookt in de keuken van de camping, chili con carne met een behoorlijk pittige saus, dus veel drinken natuurlijk.
Morgen gaan we nog een dagje naar Ribe aan de westkust, en dan donderdag weer op huis aan.
Beste lezers, dit was het eind van onze blog van het rondje Kattegatt.
Ik wil een ieder bedanken voor het meelezen en het geven van commentaar.
We hebben alle reacties gelezen, en er waren hele leuke bij.
Wat we volgend jaar gaan doen, nog geen idee, allerlei opties zijn al ter tafel gekomen. Waarschijnlijk nu weer een warmer land......??
We gaan het wel zien,..... en jullie ook.
grtz Henk en Ineke.

Mooie verhalen van jullie goede reis naar huis en maar weer plannen maken voor het volgende keer gr

Bouwe en anke 2022-07-26 21:54:18

Hoi Ineke en Henk, Met veel plezier heb ik jullie belevenissen afgelopen tijd gelezen. Geweldig dat jullie zo sportief zijn, ik zou het niet redden. Prachtige foto's ook die jullie gemaakt hebben. Goede thuisreis alvast gewenst en kom maar even lekker bij. Groeten, Henk Samplonius

Henk Samplonius 2022-07-26 21:55:50

Jeetje!wat leg je gauw wat km af in 3 weken!en dat biologisch 😇weer mooie verhalen en foto's!zullen de dagelijkse blog missen...je schrijft zo grappig!jullie zijn toppers;geweldige presentie weer!die kun je weer afvinken op je bucket list💪👍nog ff lekker genieten daar en veilige reis naar huis! Groeten !

Truus,Benny 2022-07-26 21:56:28

Wel thuis! Ik heb weer genoten van de verhalen en ik kijk nu al uit naar jullie volgende reis!

Lucian 2022-07-26 21:56:45

Lieve fietsers, het zit erop. Wat hebben jullie een grote afstand afgelegd en wat veel beleefd! Dank, dat jullie de reiservaringen met ons deelden. Dit telkens in een geheel eigen stijl. Zo was duidelijk dat zendmomenten ook relevant waren evenals de contacten met mensen onderweg. Natuurlijk was de weg, de camping en het weer steeds onderwerp van de blog. Met genoegen heb ik jullie -zoveel als mogelijk was in een land waar wifi / WLAN niet vanzelfsprekend is- gevolgd. Veel plezier in Ribe, een leuk plaatsje, en alvast welthuis! 😘

Petra 2022-07-26 21:58:33

Dus toch weer korenvelden gezien. Veel plezier nog en een goeie reis terug naar huis.

Klaas 2022-07-26 21:59:56

Heb je wind mee, is het de laatste fietsdag. Een goede terugreis toegewenst. Jetty en ik heb genoten van de verhalen en de foto’s. Is

Bert 2022-07-26 22:02:32

Dank jullie wel voor jullie dagelijks stukje leesvoer; amusant en informatief! Petje af en tot ziens!

Krijn 2022-07-26 22:06:13

Genoten van jullie reisverhalen, wat een belevenissen..nu maar even uitrusten en dan een goede reis naar terug Appingedam..

Harm Jan en Eelje 2022-07-26 22:18:13

Wat een avontuur! Ik heb alles met veel plezier gelezen. Petje af voor jullie, wat een afstanden en wat een belevenissen op de campings en onderweg. Goede terugreis, tot snel!

Janine 2022-07-26 22:49:39

Genoten van jullie vakantie verhalen Met veel plezier genoten. Een goede terug reis naar Appingedam. Hopelijk tot gauw! Wij zijn nog ander halve week op Terschelling we genieten oneindig. Aankomende zaterdag komt onze goede vriend Ernst met zijn zonen op het mooie eiland om met hen te genieten. Lieve groet van Bartjan Janneke

Janneke P 2022-07-26 23:01:32

Natuurlijk hebben wij genoten van jullie natuurlijke fietstocht. Denemarken is een natuurland. Ga weer lekker koken in jullie riante thuiskeuken. De selfies waren er een stuk natuurlijker uit. Volgend jaar weer met de caravan?

Claudia 2022-07-27 06:30:12

Terugkijkend naar jullie belevenissen in Denemarken valt mij op dat het een prachtig land is met veel culturele aspecten. Ook een land denk ik om nog eens naar terug te gaan. Probleem is natuurlijk het weer, vooral de regen. Toch heeft dat jullie er niet van weerhouden om toch een respectabele afstand van ruim 1200 km af te leggen. Petje af hoor. Zelfs de vele gravelpaden bleken toch redelijk berijdbaar. Het zit er bijna weer op. Ik wil jullie bedanken voor de dagelijkse verslaggeving en wel zodanig verwoord dat je als lezer deelgenoot werd. Alvast goeie reis terug, blij dat de auto er nog stond.

Piet 2022-07-27 08:34:54

Ook wij hebben met veel plezier jullie reisverhalen gelezen. Wat een belevenissen! Een goede reis terug naar huis en tot ziens!

Jan en Reina 2022-07-27 09:12:56

Erg leuk jullie reis verhalen en mooie foto’s Een goede reis terug!

Marianne Zuidema 2022-07-27 09:22:31

Op de loatste dag wind met, dat hebben joe ook wel verdaind. Zit der hoast weer op, ondanks wat regen en lastige gravelpoaden toch ain mooie raais, woar joe en ook wie van genoten hebben. Veur volgend joar is aal over noa docht lees ik, weer wat warms, messchien Afrika, altied lekker waarm, en van alles te beleven. binnen aal meer mensen dei doar fietst himmen. o.a. de ook joe wel bekende Frank van Rijn. Ook ain bouk om te lezen veur inspiroatie is het verhoal van Tamar Valkenier, heb het net oet. Ze het de haaile wereld deur raaist op fiets, mor ook lopend met kamelen, peerden en ezel, dus mogelijkheden genog. Bedankt dat je joen verhoalen met ons deelt himmen. Moi

Harm Jan 2022-07-27 11:59:56

Hoi Henk en Ineke, Jullie hebben tijdens de reis weer veel beleefd. Wij hebben met genoegen deze verhalen en foto's gezien. We kunnen niet wachten tot jullie volgende reis gaat beginnen. tot volgend jaar maar weer. Gr Fred en Carla

Fred Koomen 2022-07-27 12:12:26

Hing daar nou een schip in het schip? 🤔🤣 En is 1200 km nog niet genoeg? Nog even een work-out erbij, uitslover 😋😘 Maar diep respect, wij doen het jullie niet na! Geniet van jullie laatste dag daar en veilige terugreis 😘😘

Marlies 2022-07-27 12:27:16

Bedankt voor jullie belevenissen van jullie fietsvakantie. Altijd weer leuk voor de thuisblijvers en harde werkers zoals ikzelf om het te volgen. Jammer dat jullie weer naar huis gaan… maar niet voor jullie zelf natuurlijk. Lekker schoon gewassen en gestreken kleren aan doen die lekker ruiken naar thuis. Dat is al een traktatie. Rustig naar huis rijden en als het land weer platter wordt en de windmolens weer in het zicht zijn, dan ben je bijna thuis. 😘😘

Hedwig 2022-07-27 14:56:26

Zo te zien een mooi tochtje gehad👍

Eric 2022-07-27 16:38:38

Jullie zijn alweer thuis en toch missen wij nu al de verhalen ,nu bijkomen, en uitrusten, Bedankt