Kattegat nr 17 alweer

Denemarken, Aalborg

Vanmorgen wakker geworden met regengetik op de tent, die is dus wat nattig meegekomen.
Vanmorgen was het koud en winderig met af en toe wat spetters, heel anders dan hittegolf in Nederland.
We reden door velden met koren. Bult op, koren te zien. Bult af, koren te zien. Had ik al gezegd dat we veel koren zagen? O ja, wat je hier heel veel ziet is koren. En veel korenvelden dat we zagen. Pfffff. Saaaaaiii.
Het parcours wat we vandaag reden was 75 km lang afmattend door zeer veel gravelwegen met allerlei bulten en dalen.
Je achterwiel slipte gewoon als je naar boven reed, zoveel los grind en gravel lag er, en naar beneden was al helemaal riskant ivm met de losse steenslag, dus het was echt stoempen en snot ( Mart Smeets uitdrukking).
We kwamen onderweg nog wel een groot antenne park tegen, het leek een beetje op het antenne park in Goeree Overflakee in Zuid-Holland. Waarschijnlijk bedoeld voor communicatie met onderzeeërs.
Misschien dat Robert/Ignas dit kan onderschrijven.
We volgen nu fietsroute nr 3, een oude pelgrimsroute. De ambtenaar die deze fietsroutes uitzet heeft is waarschijnlijk verzot op los grind icm hellingen, wij vonden het meer iets voor een ATB fiets, maar niet voor ons. Ineke bleef plotseling in een berg zand/grind steken en moest haar best doen niet te vallen. Ongeveer 500 meter verder mistte ze haar kilometerteller. Ze zei "het kan niet anders dan dat hij daar ligt". Wij terug, en inderdaad, daar lag het verloren schaap.
Tijdens de lunchpauze, waarin we meestal een bruin stokbrood kopen met kaas/ham en tomaat, brak er tijdens het eten daarvan een stukje van mijn kies af. Dat wordt dus eerst een bezoek aan de tandarts als we thuis zijn. Gelukkig was het maar een klein stukje en heb ik er niet veel last van.
Onderweg kwamen we in het bos een bord tegen , "Hellum 6 km", er bestaat dus nog een Hellum....
Toen we in Gotenburg waren hadden we ansichtkaarten voor onze kinderen gekocht. We konden toen 123 geen postbus vinden en nu ineens kwamen we de kaarten tegen in de stuurtas. Wat nu, er zaten Zweedse postzegels op en die zullen zeker niet herkend worden door het Deense sorteringssysteem. Middenin het bos zagen we een busje rijden van Nordpost. Wij zwaaien als een gek naar die man en hij stopte gelukkig. Hij zou proberen om ze voor ons te posten. Dus kinderen, als jullie geen kaart ontvangen heeft het niet aan ons gelegen.....
We staan nu op een mooie camping in Aalborg waarin helaas geen mogelijkheid is om even mijn zendhobby te beoefenen omdat er geen bomen of vlaggenmasten in de nabijheid zijn. Deze heb ik wel nodig om een draadje in de boom te gooien en zo mijn antenne naar boven te trekken, misschien morgen meer geluk.
Het is wel een camping met veel faciliteiten, vooral handig voor fietskampeerders, zoals vlakbij het royale keuken/toiletgebouw staan, een waslijn. De receptioniste, een oudere dame, sprak zelfs een mondjevol zelf aangeleerd Nederlands.

Ik weet dat in die buurt veel korenvelden zijn. Hebben jullie die nog gezien? Kunnen jullie in het vervolg geen vers brood kopen. Dat scheelt zeker tandartskosten. Veel plezier verder op jullie reis.

Klaas 2022-07-18 22:18:20

Geen asfalt vandaag. ☹️ Wel een bult zand waarin je bijna jezelf verliest. Hoe dan ook, jullie hebt je bestemming bereikt! Nu de kaartjes nog! 🤪 Hier in noord Rügen is het ook een en al graan. Mooie gouden uitgestrekte velden met graan dat wacht op de combine of met stoppels die hun kop hebben verloren. Het weer lijkt wat beter te zijn geworden, geen tegenwind meer? Hier was het een heerlijke dag. Groetjes, goede nacht en succes morgen. 😎

Petra 2022-07-18 22:23:46

Koren en nog eens koren, mor toch belangriek tenminste aans het wait is, doar wordt joen stoet van mokt, wat je onderwegen lekker opeten. Koren kin mie zeker bekoren. Weer van alles met mokt en zain en zo is elke dag weer aans. Ben beneid wat je vandoag weer beleven, veul plezaaier olle ploeteroars. Moi

Harm Jan 2022-07-19 08:55:44

Vervelend om op zulke slechte paden te fietsen, daar wordt je niet vrolijk van. Ook de omgeving steeds hetzelfde, op den duur heb je het wel gezien. Het is net als met regen; na regen komt zonneschijn. Gelukkig zijn de voorzieningen op de campings goed. Veel plezier verder, we lezen het wel

Annemarie 2022-07-19 11:07:35

Wind mee, zonnetje en mooie wegen. Dat is wat ik jullie als "deurzetters" wens, het lijkt me koren op jullie molen :-) Veel plezier gewenst met het vervolg van jullie trip.

Martin 2022-07-19 11:17:03

Zo daar ben ik weer ik heb niet altijd alles gelezen, maar zo gaat dat. Henk dat stukje kies had je moeten bewaren en bij gelegenheid met een drupje seconde lijm er weer op kunnen zetten.Ik heb iemand gekend die zijn kronen er weer mee vast zette. Tja je bedenkt wat als je bang bent voor de tandarts. Jammer dat het weer niet wat beter is. Mooie antennes te groot voor de tuin, en de buren zullen het ook niet leuk vinden, haha. Nog veel plezier daar, en beter weer gewenst, Groeten Ton en Rina

Ton pa0atb 2022-07-19 11:28:21

Dus alweer regen in Denemarken. Hopelijk valt het vandaag mee. De fietspaden zijn dus niet echt mooi om op te rijden, wel een uitdaging natuurlijk. Leuk dat de chauffeur van Nordholt de ansichtkaarten met Zweedse postzegels wilde meenemen. Dus kennelijk geen ‘Douwe-figuren’ in Denemarken. Een kennis van mij heeft kortgeleden met zijn camper Denemarken bezocht, hij vond dat best wel te doen. Veel sterkte vandaag, hopelijk blijft het gravel nu achterwege.

Piet 2022-07-19 14:51:26

Fijn dat ze daar koren hebben. Dan zijn de zorgen om het koren in Oekraïne wat minder groot.

Claudia 2022-07-19 21:49:19

Wat leuk om even een beetje mee te genieten met jullie mooie avonturen!