Rondje Ierland dag 14

Ierland, County Kerry

Vanmorgen was de tent droog, dus we konden hem zo inpakken. Gek is dat, de ene dag/nacht dauwt het als een gek, en de volgende keer geen last.
We konden als tafel gebruik maken van de kast waarin de stekkers voor opladen zaten om thee te maken en brood te smeren.
Onderweg nog een destilleerderij gezien, met van die mooi koperen ketels.
Vandaag hebben we een korte etappe gefietst, omdat we een rustdag hebben ingelast. Dwz we hebben vandaag 32 km gefietst, wel weer met wat dikke bulten erin natuurlijk. We waren op tijd in Tralee, en we staan nu op de camping vlakbij het centrum, het is lopend te doen.
Dus gelijk de tent opgezet, Ineke heeft gelijk een was gedaan, dan kon dat mooi drogen, want ze verwachten slechter weer. Daarna zijn we Tralee even gaan bekijken, aardige plaats, gelijk boodschappen gedaan voor het avondeten. Ook even gekeken waar de bus vertrekt die we morgen willen nemen naar Dingle.
De bustijden nog even nagevraagd bij het busstation. De desbetreffende medewerker was heel behulpzaam en vroeg ons waar we vandaan kwamen en waar we heengingen. Ik vond hem een sterke gelijkenis hebben met de lach van Tommy Cooper ( bij de ouderen wel bekend ) en de ogen van Marty Feldman ((ook bekend bij de ouderen ) ...Trouwens, eergisteren hadden wij een kleine lunch bij een soort theetuin en deze eigenaar had een sterke gelijkenis met Basil Faulty van Faulty Towers (bekend met John Cleese) ook bij de ouderen wel bekend. Zijn drukdoenerij en bij alles het stopwoordje "lovely, lovely". Vermakelijk gewoon, alsof hij het erom deed.
Dus op de een of andere manier zie ik in de mensen die wij tegenkomen wel trekjes die bekend overkomen.
In Tralee hebben wij de kerk van St. John nog even bezocht, even bijkomen en nadenken over de zin van het leven....Zie ook de foto's.
We zien hier ook af en toe lopers met volle bepakking, net als toen we naar Santiago de Compostela zijn geweest. Hier lopen ze de pelgrimsroute Kerry Camino, zie foto, (en wij volgen de wit blauwe bordjes1, dit voor C&,H).
Daar vlakbij was een soort van gedenkteken voor alle Ieren die gesneuveld waren voor de vrijheid van Ierland. Het vreemde was wel dat dit gedenkteken midden op straat stond, het verkeer er aan beide kanten voorbij raasde en je met gevaar voor eigen leven de teksten moest lezen, waar de foto over gaat.
Bij het avondeten kregen we gezelschap van een zeer brutaal roodborstje (?), hij ging zelfs op Ineke's bord zitten, zie foto.
Morgen gaan we met de bus naar Dingle, dus de fietsen krijgen een dagje vrij.

Mooi verhaal en hopelijk Mooi weer daar bij jullie veel plezier en succes mooie foto's

Bouwe en ank 2023-06-15 22:44:51

Jullie hebben een mooie rustige dag gehad vergeleken met de vorige dagen. Dat is ook wel eens lekker! Gezellig zo’n roodborstje bij jullie aan tafel. Morgen ook een rustige dag. Geniet er maar van!!

Henny 2023-06-15 23:26:13

Geniet van de rustdag!

Johan van Brussel 2023-06-16 07:14:58

Leuke typetjes kom je af en toe tegen. Veel plezier op de rustdag. Geniet ervan

Ignas 2023-06-16 08:25:14

Bedankt voor de uitleg van de fietsroute nr 1. Leuk die waslijn en Henk in de onderbroek er achter, want die heeft natuurlijk niets meer om aan te trekken. 🤣 Tijd voor een ijsje vandaag? Liefs van ons

Hedwig 2023-06-16 08:38:17

Foto's is altied mooi, begunt het verhoal te leven. Vandoag rustig aan, messchain kom je nog meer mensen tegen dei woar aargens op lieken. Geniet van dizze rustdag en je beleven vast wel wat. Moi.

Harm Jan Zuidema 2023-06-16 08:51:06

Weer mooie foto's. Het is typisch een Ierse roodborstje, lange poten en veel meer oranje gekleurd. Je hebt zeker een huidskleur hemd aan Henk,bent mooi verkleurd. Veel plezier met jullie rustdag. Krijgen de beenspieren ook rust?

Annemarie 2023-06-16 09:44:23

Bekende typetjes, maar het roodborstje steelt de show.