Dag20..

Slowakije, Bratislava

Vanmorgen met regen opgestaan, dus de tent weer nat ingepakt.
Dwars door Wenen gefietst met dikke regen op de kop, niet zo fijn dus.
Vandaar ook niet zo veel foto's gemaakt, want in de regen maak je geen foto's. Die maak je alleen als het mooi weer is.
In de winkels kon Ineke nooit een enkele ui kopen , alleen maar per kilo, maar op de foto kun je zien dat je ze hier per stuk kon "verkrijgen".
We gingen dus richting Bratislava, ik besefte mij dat nog niet zo lang geleden het ijzeren gordijn hier nog was.
En ja, op de grens van Oostenrijk en Slowakije kon je nog duidelijk wat sporen zien met bunkers en uitkijkposten.
De grens zelf was gewoon open en je kon gewoon doorrijden. Wel een groot parkeerterrein waar vroeger de auto's werden gecontroleerd.
De camping van Bratislava lag 8 km aan de andere kant van de stad, dat betekende een dik half uur dwars door het krankzinnige verkeer manoeuvreren. Rijden op de trottoirs was geen optie vanwege de vele op/afritten, dus wij met onze zwaarbeladen fietsen maar gewoon tussen het razende verkeer, ook nog net in de spits. Zo te zien waren we de enige fietsers, want was het waren alleen maar auto's en nog eens auto's.
Gelukkig kwamen wij nog een Billa, tegen soort AH , daar konden we nog wat boodschappen doen. Terwijl Ineke ons dagelijkse kostje bij de Billa bijelkaar scharrelde stond ik rond te kijken. Heel Bratislava was ondergedompeld in een saus van Oost-Europese melancholie.
Veel betonbouw en ik denk dat dezelfde architect de huizen heeft ontworpen door heel Oost-Europa heen.
Gelukkig zijn we ongeschonden op de camping beland, die in eerste oogopslag eruit zag als een militair terrein met barakken, maar het viel mee achteraf.
Morgenvroeg gaan we de binnenstad van Bratislava bekijken. Nu eerst eens kijken of ik het vuur aan kan krijgen voor het eten.
Morgen zien we wel verder.

Henk als ik je zo zie zitten, starend in de etenspot en gedachten bij de gestolen siepel, die Ineke van het veld heeft geroofd, komt de wroeging boven en smekend om vergeving, dat deze siepel jullie toch goed mag smaken. Moi

Harm Jan 2019-07-13 19:12:15

Gelukkig gaat alles nog naar wens. Een beetje regen deert jullie niets na jullie ervaringen op IJsland. Nog heel veel plezier verder.

Hans en Yvonne 2019-07-13 19:33:17

Ineke, hoe vaak hebben jullie dit ( uien pikken) gedaan ? Gaf het ( eten) wel een goede smaak ? Vervelend dat het regent, maar jullie zijn wat gewend. 😜 Veel suc6 en sterkte met de volgende kilometers.