Dag20

IJsland, Reykjanesbær

Vanmorgen was het droog dus we konden de tent droog inpakken.
We kwamen onderweg de zendantennes tegen van Radio Ijsland.
Het schiereiland van Reykjannes waar ook Keflavik ligt is een beetje een onbekend gebied. De meeste toeristen laten dit gebied links liggen en reizen gelijk door naar Reykjavik, maar toch is het wel interessant. Het schijnt in 1204 nog geweldige vulkaanuitbarstingen te hebben gehad waardoor de lava kilometers ver weg werd geslingerd.
Ook is hier een geo-thermische centrale gebouwd die het warme water op 2 km oppompt en voor elektrische stroom zorgt. Echte green power dus waarmee een aluminium smelter in Reykjavik wordt gevoed. Daar kan de Aldel nooit tegenop. Daarnaast is het ook een groot vogel gebied.
Tevens even gekeken bij de brug tussen de tektonische platen van Amerika en Europa. Elke jaar wordt deze scheur 2cm wijder. Dus over 100 jaar is dat 2 meter.
Tevens nog een klein kerkje bezocht waar ze het niet koud krijgen. Zelfs nu zonder dienst brandde de kachel (warm water?). We hadden hier nog even tijd voor voordat we de auto moesten inleveren.
Dat hebben we vanmiddag gedaan, toen verder spullen inpakken en nu zitten we in een behaaglijke cabin waar we 3 weken geleden gestart zijn.
Morgenvroeg om 4 uur worden we met de spullen en fietsen naar Keflavik airport gebracht. We vliegen om 6 uur.
Dus nu vroeg op bed.

Toppers!! Een goeie terugreis en alvast welkom in het zonnige Holland. Dat wordt even wennen.

Hans en Yvonne 2018-07-05 23:11:48

Goede en veilige reis terug Genoten van jullie belevenissen vooral de nachtelijke avonturen 😀 Bewondering! met mooie kiekjes

Janneke 2018-07-05 23:17:00

Einde vakantie IJsland. 😢 Wat hebben we genoten van jullie verhalen, en belevenissen. En wat hebben we genoten van de prachtige foto's. 👍 Zo mochten wij ook met jullie meereizen door IJsland. Geweldig. Wens jullie een goede reis naar huis, en een behouden vaart.

Annemarie Bernardusdottir 2018-07-05 23:26:47

Geweldig!Wat hebben jullie weer een avonturen beleefd,Wij hebben er iig van genoten!niet vaak gereageerd (zijn zelf op vakantie en niet altijd Wi-Fi)goede reis terug! Groetjes Benny en Truus uit Neurenberg

Truus 2018-07-05 23:28:46

Prachtig om jullie ervaringen zo een beetje mee te beleven. Heb een goeie thuisreis! (en dank aan Annemarie Bernardusdottir voor haar idee....)

Robert Lambertusson, paørwt 2018-07-06 00:05:08

Laat het koude en wisselvallige weer maar op IJsland. Goeie reis terug.

Klaas 2018-07-06 01:04:07

Goede reis terug😘

Jenny 2018-07-06 06:24:26

Moeilijke woorden allemaal in dit verslag. Tijd voor NL. Succes met de reis. Terwijl ik dit typ zijn jullie al onderweg met het vliegtuig. Vlieg ze.

Claudia 2018-07-06 06:55:00

Een fijne terugreis gewenst en tot snel in Nederland.

Bert 2018-07-06 08:00:51

Misschien lukte het vanmorgen nog om van bovenaf een totaal view van Ijsland te zien. Nu komt Nederland weer in zicht. Goede vlucht en wel thuis! 😘

Petra 2018-07-06 08:20:27

Goede reis terug. Leuk om jullie zo te volgen en ook de foto's te bekijken van IJsland.

Ben van Heusden 2018-07-06 08:41:28

Aal met aal, hebben joe hail wat zain, prachtige herinners veur loater. Mor ook aans je weer thoes binnen, blief genieten van alle mooie dingen. Moi. {voor Robert, Ariesson was toch echt de eerste]