Dag 12

Oostenrijk, Ried im Oberinntal

Vanmorgen toen we wakker werden stopte het net met regenen.
Dus oppakken ging droog.
Alleen de tent kwam nat mee , maar die droogt wel weer.
Bij de wasgelegenheid zag ik weer een bijzondere kraan, en een hoeveelheid pijperij wat je normaal in een machinekamer ziet.
Het eerste stuk hebben we droog gefietst. Later onderweg wel wat regen gehad dus regenjas aan. Uiteraard stonden er ook hellingen op het menu van vandaag. We kwamen langs een stukje geschiedenis nl. de Via Claudia .
Een oude Romeinse weg, hierlangs gingen ze in de oudheid met hun karren. Er was nog een trap zichtbaar. Toch wel apart dat er hier toen ook al reizigers waren.
In Landeck zagen we dat 2 rivieren, de Sanne en de Inn, bijelkaar kwamen .
Je kon het mooi zien aan de 2 kleuren waterstromen, blauw en grijs.
De Inn wordt hier veel voor raften gebruikt.
Er wordt ons vaak gevraagd hoe zo'n rohlofnaaf er nu uitziet. Welnu , zie de foto's, we hebben geen ketting maar een soort riem met vertanding .In het achterwiel ziet een soort versnellingsbak met tandwielen, net als in een auto.
Dit schakelt traploos met een draaihandel aan het stuur.Maar uiteraard moet er nog wel getrapt worden natuurlijk. De meesten fietsen hier elektrisch.
Morgen door naar de Rechenpass, dan zitten we al in Italië.

Mooi die 2 kleuren water.Bijna in Italië dus.Hopelijk daar beter weer 🌞

Jenny 2017-06-28 18:04:32

Mooie verhalen en ervaringen, op het regen na gaat het vlgs mij nog prima. Jullie aantal gefietste km,s en tijd wordt overigens niet in het overzicht bijgehouden. Nog veel plezier!! Voor ons zit het er bijna op. Morgenvroeg om7:30 stappen we weer op het vliegtuig. Gr

Hans 2017-06-28 18:10:30

Wat zijn jullie al ver!! Volgens mij doen jullie een andere route dan wij destijds. Hebben jullie geen arlbergpas voor de kiezen gehad? Misschien een andere pas vandaag? De reschenpas hebben wij wel gehad, dus vanaf dat punt komen we weer samen. Ik denk dat ik dan al bijna weet welke foto we morgen te zien krijgen. En die via Claudia Augusta fietst zalig.....zoef zoef. Tot morgen, schrijver in spé.

Hedwig 2017-06-28 19:09:52

Dat gaat wel rap, daar bij jullie. Mooie plaatsjes die jullie passeren. Die Rohlofnaaf doet mij denken aan de Daffodil. Trap ze.

Aldert en Mieke 2017-06-28 19:31:28

Tip voor morgen: hotelletje nemen in st Valentino en dan alles lekker drogen in je hotelkamer, lekker dormiren en dan de volgende dag vals plat naar beneden naar Italië. Jullie doen het erg goed! C en H

Hedwig en Claudia 2017-06-28 19:34:09

Hoi, leuk om jullie op deze manier te volgen. Wij zijn nu net weer terug van ons vakantieadres in Echternacherbrück. Qua weer hebben we het enorm getroffen. De eerste dagen dik boven de 30 graden. Vorige week donderdag zelfs 38 graden 😎. Ten aanzien van jullie "klim en daal werk" hebben we ons een goed beeld kunnen vormen. Want het gebied waar we zaten wordt ook wel aangeduid als "klein Zwitserland ". Dus de bordjes met de verschillende stijgingspercentages hebben we regelmatig aan de kant van de wegen zien staan. We wensen jullie nog een voorspoedige reis en veel plezier. Groetjes Edward & Jeanet

Edward & Jeanet 2017-06-28 19:54:31

Jullie hebben de juiste plaats uitgezocht om te overnachten en uit te rusten. Vroeger was Prutz ook al een belangrijke plaats waar de postkoets en andere reizigers overnachten. Je verwacht in Prutz, prutzers, maar jullie zijn toppers. Moi.

Harm Jan 2017-06-28 20:08:07

Prachtige plaatjes en verhalen zeg! Jolien moest erg lachen om jullie helmpjes, maar safety first he.

Marlies 2017-06-29 19:01:54

Bericht van Jolien: Lieve opa en oma, ik vind jullie zooo lief en ik hou van jullie! Groetjes van Jolien entot ziens (dit was een letterlijke quote!)