Dag25..

Hongarije, Boedapest

Vanmorgen iets later dan anders opgestaan. Gelukkig was de tent helemaal drooggewaaid, dus die konden we zo inpakken. Nog even een selfie gemaakt, zodat jullie kunnen zien hoe wij 's morgens ontbijten, zie foto.
Daarna de laatste 12 km naar het hotel gereden. We konden de fietsen in de garage stallen met onze spullen erbij.
Onze grootste zorg nu was om 2 fietsdozen op te scharrelen bij een fietsenzaak. De eerste die vlakbij het hotel was, was helaas alleen een webshop die fietsonderdelen verkocht en dus geen dozen. Maar ze waren zo bereidwillig een andere fietsenzaak in de buurt aan te wijzen die misschien wel dozen had. Wij dus 1,5 km door Budapest heen lopen met als gids Google, toch gemakkelijk hoor dat internet.
Daar aangekomen had deze fietsenzaak maar 1 doos, maar ook deze man was zo aardig om een collega 2 km verderop te bellen. En ja hoor, gelukkig had deze ook nog een fietsdoos. Dus wij met een fietsdoos tussen ons in, een voor en een achter, 2 km tussen al die voetgangers door laveren.
Daar aangekomen had de collega fietsenmaker de doos al klaar staan.
Wij heel opgelucht weer terug naar het hotel 3,5 km verderop. Ieder met een giga doos onder de arm. Bekijks genoeg. De krengen werden op den duur steeds onhandiger, maar goed, wij hadden wat we nodig hadden.
Na deze acties zijn we met de metro Budapest ingegaan. We begrepen niet zoveel van het metrostelstel hier. In Parijs, Londen en Barcelona kijk je gewoon waar het kopstation is, en daar moet je heen. Maar dit was allemaal in het Hongaars en met een andere methode. Gelukkig was er een attente mevrouw die ons de weg wees. Dus wij eindelijk naar het centrum. Daar aangekomen weer hordes toeristen, en daar hoorden wij nu ook bij.
Nog wat foto's genomen van en in de St-Stephen's kathedraal, rijk aan allerlei kleuren marmer en (blad)goud, zie foto's.
Op den duur weer terug naar het hotel waar we een heerlijk hapje gegeten hebben. En toen de fietsen uitelkaar gehaald en de dozen verstevigd met tape, veel tape. Vorig jaar hadden wij fietsdozen die veel groter mochten zijn. Ik hoefde toen alleen maar het voorwiel eruit te halen en klaar, maar nu moest alles eraf, zie foto's. KLM eist een bepaalde afmeting en daar moet je je aan houden. Na 3 uur knip-en plakwerk was alles eindelijk klaar. Toch handig dat we op de kleuterschool goed hebben opgelet.
Morgen hebben we eindelijk tijd om Budapest eens in alle rust te verkennen.
Dit is dan ook het eind van deze blog.
We zijn nl. geen fietskampeerders meer maar gewone toeristen die in Budapest rondlopen.
Vrijdagmorgen zal KLM ons weer naar huis brengen.
We willen een ieder bedanken voor de leuke reacties die wij mochten ontvangen.
Lieve groet, Henk en Ineke.

Jammer dat het er alweer opzit. Echt genoten van ullie reiservaringen. Kun je misschien wel vastleggen in een boek. Nog veel plezier daar en een behouden thuiskomst.

Piet 2019-07-18 07:11:20

Henk, jou kijk om de Hongaren is na vandaag vast helemaal bijgesteld, jullie ontmoeten alleen maar aardige en behulpzame Hongaren. Mooi dat het allemoal weer lukt is, joe himmen genoten en wie ook. Geniet nog van joen loatste dag en goie raais terug, tot loater. Moi

Harm Jan 2019-07-18 08:49:11

We wensen jullie een fijne dag in Budapest en een goede reis terug naar huis! We hebben genoten van jullie belevenissen en prachtige foto’s. Fijn dat het knippen en plakken in de kleuterklas jullie nu nog goed van pas komt 😊 Tot gauw!

Jan en Reina 2019-07-18 08:52:52

Wat een super selfie. Fotomodel.

Claudia 2019-07-18 09:33:41

Het is dus gelukt met de fietsen. 👍 Je hoefde Nelu dus niet te bellen om de fietsen te halen. Jammer voor ons, we hadden dan de fietsen kunnen gebruiken volgende week in het Boga kamp. Een plezierige dag en een behouden thuiskomst.

ANNEMARIE 2019-07-18 09:42:22

Trip is weer voorbij gevlogen, volgende keer iets langzamer fietsen hoor. Gelukkig is de trip verlopen zonder al te grote obstakels en hebben jullie vlgs mij weer een rugtas aan ervaringen erbij. Wij wensen jullie de laatste dagen in Budapest nog veel plezier en dat jullie daar maar bij mogen komen van al jullie inspanningen. Gelukkig mogen jullie denk ik volgende week weer aan het werk, kunnen jullie daar verder tot rust komen ;) Goeie reis terug vrijdag, gelukkig is het weer in NL dan ook een stuk beter.

Hans en Yvonne 2019-07-18 13:21:45

Al zijn jullie al lang en breed weer thuis, nog even een laatste reactie. Jammer, dat er geen foto’s zijn of een film van jullie sjouwen met de dozen door Budapest. Het lijkt ons een slapstick! Ook deze dag ligt niet alls klaar en is niet alles meteen naar wens. Nooit geven jullie op en de resultaten zijn er dan ook naar. Vandaag allebei vermoedelijk weer gewerkt. Jullie vrije dagen en de reis zijn voorbij, het weer heeft nog vakantie in gedachten. Wij zaten de hele dag heerlijk onder ‘onze’ boom, omdat het hier 34 graden was.🌳 Morgen weer. ☀️💦 Groetjes uit zuid Duitsland van J & P