Van Duitsland naar België

België, Oudsbergen

De rit van Perl naar ons doel in België, via Luxemburg, was een pittige rit. Het eerste deel was het een smalle maar wel drukke 2-baansweg en een grote vrachtwagen een uur op de achterbumper is niet echt fijn. Die vrachtwagen konden we lozen door een parkeerplaats op te zoeken en met een kop koffie even bij te komen.

Op de snelwegen door de Ardennen is het overwegend goed rijden met lange hellingen en afdalingen waarbij we zien dat vakantiegangers met auto en caravan het vaak erg moeilijk hebben en langzaam ophoog komen. Ons doel was omschreven als een oase van rust in de natuur in de omgeving van het Belgische Genk. Maar hoe we ook zoeken, de TomTom, Google maps en Waze kunnen de camperplaats niet vinden. We zoeken een alternatief in die buurt en komen op een rustige camperplaats in de achtertuin van een woning. Het is een camperplaats met luxe want er is een toilet, douche en als je wilt een serre waar je kunt vertoeven.

Na de lange rit maak ik gebruik van de douche en stoot daarbij mijn elleboog. Het gevolg is niet mis want het bloed gutst er uit. Het is duidelijk dat de bloedverdunners echt goed werken want het duurt uren en veel inspanning voor we de bloeding onder controle hebben. Uiteindelijk is het een geïmproviseerd drukverband dat de oplossing bied en we laten het er voorlopig maar om mijn elleboog zitten.

In de loop van de avond gaat het regenen en we twijfelen wat we morgen zullen doen. Nog ergens een nacht gaan staan met de verwachting dat het de hele dag regent of naar huis gaan. We besluiten er een nachtje over te slapen.