Lekkum

Nederland, Leeuwarden

Vandaag begint al weer met mooi weer en ontbijt buiten. We hadden wat schaduw van hoge bomen waardoor het niet-begrijpend vroeg al warm werd in de camper. Er zijn wat verkeersgeluiden op,de achtergrond maar dat lijkt mij normaal op een stadscamping. Deze geluiden worden echter overstemd door iemand die het of heel laat heeft gemaakt gisteravond of vanmorgen vroeg al is doorgezakt. Een onverstaanbaar lied wordt lallend herhaald en herhaald. Iemand anders is de dag ook goed begonnen.
Het lijkt wel of de hele camping leegloopt, de ene na de andere camper verdwijnt en als wij wegrijden staan er nog twee van de tien van gisterenavond.

We rijden weer door een groen vlak landschap met af en toe boerderijen, een weide met mooie zwarte paarden en regelmatig witte windmolens. De rit van vandaag duurt ruim een half uur en eindigt in Lekkum, op de gelijknamige camperplaats (code 63787).

We zijn hier vorig jaar juli ook een keer geweest en dat beviel goed. Ook vandaag is de camperplaats goed bezet, en volgens de beheerder is het bijna elke avond vol. We kiezen een plekje met uitzicht op het weiland richting Dokkumer Ee. Soms zien we de top van een bootje in de verte voorbij glijden en de weldadige rust is fijn. Maar de F16’s die regelmatig overvliegen weten wel hoe ze de rust moeten verstoren! Waarschijnlijk hebben ze jarenlange training daarvoor gehad?

En nu, om zes uur, beginnen de kerkklokken van Lekkum aan hun trainingssessie. Het bimbamt over het weiland en ik heb geen idee waar de klokken worden geluid.

Na een lekker maaltje in de zon ga ik met afwasteil en bijhorende vaat naar de afwas plek, ondertussen werp ik een blik bij een aantal campers. Na de al eerder gespotte Senseo’s en waterkokers zie ik nu toch ook immense airfryers staan. Ach, wij doen het met wat we bij ons hebben en dat is prima. Met een keteltje kan je ook warm water koken.

Morgen gaan we fietsen in de omgeving, we hebben er zin in.

Mochten jullie afzakken in Friesland, Woudsend, zullen jullie restaurant Vis en Meer geweldig vinden. En in Balk het terras en de menukaart van Badmeester Keimpe! Enjoy life!

Monique 2020-06-23 20:31:34

In ieder geval een leuke strook groen voor je stoelen. Dat is alweer een fraaie bijkomstigheid. Geniet van het fietsen morgen.