Groene tunnels en bruine velden

Duitsland, Mistelgau

We rijden vandaag weer een stukje verder oostwaarts. Het landschap is weer fraai van afwisselend grote open landbouwpercelen en bossen. Het is duidelijk dat ook hier de regen de grond lange tijd niet heeft voorzien van het noodzakelijke vocht. Veel velden zien er dor en droog uit.

De bossen daarentegen zijn nog steeds overwegend groen, hoewel een aantal bomen toch al herfstkleuren lijken te krijgen. Misschien is ook hier droogte een oorzaak van de overigens fraaie kleuren. De wegen zijn over het algemeen van goede kwaliteit, tenminste de regionale wegen. Zodra je een gemeentegrens passeert beginnen de kuilen de overhand te krijgen en zijn de wegen een lappendeken van met asfalt en stenen opgevulde gaten. Drempels zijn hier niet nodig, je rijd vanzelf wel langzaam.
Het genot is des te groter als we weer een dorpje verlaten en op een goede weg verder rijden door af en toe "tunnels van groen". De toppen van de bomen raken elkaar en overdekken de weg en slechts af en toe breekt de zon er doorheen. Het ziet er mooi uit en ruikt ook heerlijk.

De beoogde overnachtingsplaats bij een brouwerij geeft een troosteloze indruk. Dat de brouwerij gesloten is geeft niet, maar ook de camperplaats kan ons niet bekoren. We raadplegen de camperapp en zien dat een km of 10'verder ook een mogelijkheid is te overnachten bij een thermen. We lunchen en rijden erheen.

Helemaal achteraan in het complex zijn de camperplaatsen. En het heeft de luxe van een sanitairgebouw met zelfs een douche! Hoe luxe wil je het hebben voor €10 per nacht!

Morgen verkassen we naar Bayreuth, er moet een cp zijn in het centrum.