Van Toul naar Indevillers

Frankrijk, Indevillers

We zijn vroeg wakker door de vogels die lekker schreeuwen. Ontbijten, nog een lekker brood halen bij de bakker, opruimen, inpakken en laden en lossen.

We gaan op weg naar Indevillers. Daar is een France Passion stek waar ze geitenkaas en geitenworstjes verkopen. Het is regenachtig dus een prima dag om een stuk te rijden. Wij rijden zuidwaarts en komen door mooie landschappen. Onderweg stoppen we bij een Carrefour om inkopen te doen.

Als laatste grote plaats rijden we dwars door Montebeliard, hierna zijn het B en D wegen die ons over de B314 naar het eindstation voeren. Wat een schitterende omgeving, veel bos en groene weiden. Indevillers ligt een klein stukje vanaf de grens met Zwitserland. Het laatste stuk is over een zeer smal pad maar wel verhard.

Aangekomen op de locatie proberen we ons aan te melden. De eerste deurbel die we indrukken geeft geen sjoege. Bij de tweede deur komt een mooie Australische herdershond naar buiten die ons uitgebreid besnuffelt. Een tijdje later komt er door dezelfde deur een oudere vrouw naar buiten die ons zegt waar en hoe we de camper neer kunnen zetten. We volgen haar instructies op en een uurtje later komt er nog een camper.

Aan het eind van de middag is er mogelijkheid om kaas te proeven/kopen. We ontmoeten een jonge vrouw, vol tattoos, die ons wat vertelt over de kaas die ze maken. De twee mensen van de andere camper wachten buiten want er mogen ivm Corona maar twee klanten tegelijk naar binnen. We kopen wat kaas en een paar worstjes van geitenvlees. Buiten gekomen vraagt de vrouw of we om 6 uur gaan eten, want dat gaat zo in Nederland...... Nou ja laat maar.

Ik loop met Maxi een stukje buiten zover het kan, twee ezeltjes staan in de wei en een ervan is erg nieuwsgierig (Zie foto).
Terug in de camper vliegt na een onhandige actie de gesneden ui en knoflook door de camper en kost het wat tijd om de rommel op te ruimen en nieuw te snijden. Na het eten nog een stukje met Maxi gelopen, het is al snel donker en we zitten lekker knus in de camper. Het was weer een mooie dag.

‘Lekker’ onderweg jullie. Geniet ervan.

Marcel 2020-08-31 23:17:43

Ik heb nog zo gezegd: Geen knoflook door de camper!😋