Naar Ospeldijk

Nederland, Nederweert

Na een lekkere frisse nacht, ruimen we op en rijden naar de los en laadplaats. Niemand voor ons dus dat gaat snel. Watertank bijvullen, vuil weggooien. Gisteren stond ik daar met flink wat plastic, maar dat scheiden ze dan weer niet. Glas, papier en restafval wordt hier ingezameld. Oké het is overal anders.

We zijn in een mum van tijd in België. Dat is vandaag de beste weg om op de plaats van bestemming te komen, in Ospeldijk. De weg in België voert ons langs een groot aantal benzinepompen en meubelwinkels. Bij Stramproy komen we Nederland weer binnen. Even een boodschap doen in Weert en dan door naar Ospeldijk. Onderweg nog een bijna botsing met een automobilist die aan de binnenkant van de rotonde (met verhoogde rijbaan scheiding) toch nog even rechtsaf gaat. Oeps dat ging weer net goed!

Op de camperplaats De Meulen (code 42509) is ruimte genoeg, we pakken een plek aan de buitenkant, en halen de fietsen van de camper af. Om een uur of twee fietsen we een ronde door, maar voornamelijk langs, de Groote Peel.
Wisselende landschappen met koeien, maisvelden en bossen. Het is prachtig, soms ruikt het lekker en soms ook echt niet. We kopen nog een stuk geitenkaas bij een geitenboerderij. Het was een mooie ronde en verder lummelen we wat bij de camper.