Nat, en weer thuis

Nederland, Pijnacker

Gisterenavond was de wind dusdanig toegenomen en de regen hield gelijke tred dat we de dakluiken van de camper dicht moesten houden op één minimaal kiertje van het middelste Luik na. Het gekletter van de regen op het dak klonk af en toe als een mitrailleur. Het was niet aangenaam. En toen we vanmorgen wakker werden regende, nee hoosde het nog steeds. We horen de verwachting op omroep Gelderland en daar werden we niet blij van. De verwachting was aanhoudende regen, ook voor morgen. Ook vandaag hebben we aan een blik genoeg en we besluiten naar huis te gaan.

Tussen de buien door haal ik de camper van de stroomaansluiting en we kunnen op weg. We rijden langs een tankstation en zien een prijs voor de diesel van € 1,88! Dat hebben we lang niet gezien en omdat de tank flink leeg is pak ik die kans. Gelukkig kan ik droog staan en de tank vullen tot deze echt helemaal vol is.

We rijden een flink stuk binnendoor en de omgeving is fraai, en de kapitale boerderijen net zo. Ook de woningen zijn vaak mooi én groot. Daar kunnen wij alleen maar van dromen. Via Ruurlo, Zelhem en Doesburg gaan we in de buurt van Arnhem de grote weg op. En wat is het druk! En ondanks de regen wordt er flink doorgereden en wij kiezen rustig de rechterbaan.

We maken gebruik van een semi droog moment om te pauzeren, Maxi te laten plassen en wat te drinken. Daarna kunnen we weer aansluiten in de stroom auto’s die zich een weg baant door de regen en hoosbuien.
We hebben een klein beetje mazzel als we thuis komen aanrijden want de regen is net iets minder heftig dan eerder. We halen in rap tempo de fietsen van het rek af en ik parkeer de camper. Sandra maakt gebruik van moment en haalt als de wiedeweerga het grootste deel van de inhoud van de camper eruit. Ik ontvang het nodige om gelijk op te ruimen en in rap tempo is het meeste werk gedaan.

De reis zit erop, de vakantie nog niet. Sandra heeft deze week nog vrij en ondanks de vroege thuiskomst kunnen we terugkijken op een leuke reis.

Ben blij dat jullie desondanks terug kunnen kijken op een fijne reis!