Op weg

Duitsland, Ibbenbüren

Omdat Sandra eigenlijk nagenoeg alles al in de camper had geschoven de laatste dagen was het vanmorgen een makkie. Nadat we de koelkast hebben gevuld is het een kwestie van de 3P’s (pillen, poen en paspoorten), Maxi op haar plek zetten en we kunnen rond een uur of 10 op weg.
Na nog geen 100 meter gaat de TomTom al in de fout want ondanks een recente update worden we de Hoogseweg opgestuurd. Maar wij zijn niet voor 1 gat te vangen en gaan niet rechtsaf, maar linksaf en via Zoetermeer rijden via Amersfoort en Apeldoorn richting het oosten. Het is druk op de weg en naast veel vrachtverkeer zijn er ook best veel caravans en campers onderweg. Rond een uur of 12 verlaten we de snelweg en rijden binnendoor richting Losser. De eerste bestemming is tanken want we zij driekwart leeg en de diesel is in Duitsland aanzienlijk duurder dan in Nederland. We missen een afslag en komen niet bij het tankstation dat we in gedachten hadden uit dus we moeten een klein stukje terug maar vinden de pomp en vullen de tank met bijna 60 liter en mogen een dikke €100 aftikken.

Het rijden gaat tot nu toe makkelijk en we besluiten niet in Overdinkel te overnachten maar een stekje te zoeken in Duitsland. Bad Bentheim kennen we wel en dat rijden we voorbij. De TomTom is eigenwijs en stuurt ons de autobahn op maar dat is mijn fout, ik moet een vinkje aanzetten in het systeem om de snelweg te vermijden. Dat doe ik bij de eerste parkeerplaats die al vlug opdoemt en we kunnen nu verder binnendoor. Het doel is Ibbenburen en via leuke landelijke wegen maar ook industrieterreinen komen we in Ibbenburen. De camperplaats moet bij het zwembad liggen maar we zien niet dat daar op lijkt, en ook geen bord dat ergens naar verwijst. Terwijl ik de camper geparkeerd heb komt een aardige Duitse man vragen of we de camperplaats zoeken, want die is aan de andere kant van het zwembad vertelt hij. Altijd fijn als je zulke vriendelijke mensen ontmoet en we volgen zijn aanwijzingen en vinden de camperplaats (sitecode 800). We zoeken een plekje met wat schaduw en terwijl Sandra Maxi even meeneemt klap ik de stoelen uit en zorg voor aanvulling van de vochtbalans.

Als ik zeg dat het warm is dan is dan zoals ze dat in politiek Den Haag zo mooi zeggen niet de gehele waarheid. Het is heet, 30+ graden, en er staat geen zuchtje wind. We zijn blij met de schaduw van de boom en de camper en beperken de beweging tot een minimum. Sandra laat een paar keer Maxi even de poten strekken en ik houd me gedeisd want ik ben moe. De uren rijden hebben net iets meer gevraagd aan energie dan ik dacht.De avondmaaltijd is lekker en simpel, een opgewarmde preut van bonen en paprika’s en smaakt nog steeds goed.

Toen we aankwamen in Ibbenburen waren we met 3 campers, inmiddels zijn het er 8. De meeste “bewoners” zitten binnen en kijken TV, wij genieten van de lichte afkoeling die zo tegen 9 uur langzaam begint.

Fijn die afkoeling buiten. Hier regent het al en dan ruikt het buiten gelijk heerlijk! Veel plezier de komende weken.

Simone 2022-09-05 21:24:37

Vrienden, zorg voor voldoende slokkies op z'n tijd. Anders droog je teveel uit! Veel plezier met deze vakantie! Grote Johan

Johan 2022-09-05 22:36:58

Fijne tijd toegewenst voor jullie drieën!

Kim en Nelleke 2022-09-05 22:40:47

60 liter voor een goede 100€ klinkt als een goeie deal… ik was al gewend aan meer dan 2€/lt! Geniet er van, thuis krijgt de tuin eindelijk een plens water!