Net te ver

Duitsland, Verden

We hebben tot laat buiten gezeten in afwachting van afkoeling maar die bleef eigenlijk uit. Om 11 uur was het nog 23 graden buiten en binnen 28. We zijn toch maar naar bed gegaan met het gezoem van de snelweg op de achtergrond.

Tik, tik tik, tiketik. Ik word wakker en hoor een vreemd geluid en als ik mijn oordopjes uitdoe begrijp ik dat het regent. Tijd dus om een paar dakluiken een stuk te sluiten. De regen zet goed door en ik ben blij dat we de stoelen niet buiten hebben laten staan.

We hebben ons doel bepaald voor vandaag, Celle, en willen binnendoor rijden. We verlaten Ibbenburen en rijden door een afwisselend landschap dat niet helemaal vlak meer is. De TomTom is vergeten dat er ergens een wegafsluiting is en we moeten op de gok op zoek naar een omleiding terwijl de TomTom ons elk minuscule zijpaadje op dirigeert dat wij natuurlijk negeren. Het is druk op de wegen en na een goed uur beginnen mijn knieën te melden dat ze het niet zo leuk hebben. Bij een koffiepauze gooien we de planning om en kiezen voor een stuk autobahn. Dat is beter voor mijn knieën maar bepaald ongezellig zeker met een baustelle van enkele 10-tallen kilometers. Zo langzaam aan komen we tot de conclusie dat Celle eigenlijk te ver is voor vandaag en bij de volgende pauze besluiten we bij het genot van een heerlijk vers broodje nogmaals de tactiek aan te passen.
Na nog een klein stukje snelweg gaan we eraf en rijden binnendoor verder. Het eerste doel is een supermarkt om wat te eten te halen voor vanavond en die winkel is makkelijk gevonden.

We rijden het dorp, nou ja stadje, uit en niet veel later komen we bij een grote boerderij. Er is geen enkele aanwijzing dat we daar kunnen overnachten maar de naam klopt wel met wat er in de app staat. Ik kan verderop keren en zie dan op het voorterrein van de boerderij een man staan wijzen. “Kom maar” lijkt hij te bedoelen en ik rijd er naar toe. We worden vriendelijk ontvangen en we kunnen op een groot terrein achter de boerderij een plek zoeken. We willen graag stroom en ook dat kan. We zijn de enige camper, er staat nog een tent en verder is het een plek voor kippen, wat ganzen en een enkele kalkoen. Ernaast lopen schapen en het ruikt buitengewoon agrarisch, oftewel de strontlucht en de bijbehorende vliegen zijn niet te ontwijken! (Sitecode 11970).

In de loop van de middag trekt de bewolking weg en breekt de zon door en het wordt warm, lekker warm. We drinken een glaasje doppelkorn voor het eten en een glaasje wit bij een salade met een stukje kip en brood. Het smaakt weer heerlijk. Daarna koelt het snel af en we kunnen buiten nog een kopje koffie drinken met een vestje aan.