We zijn echt weg!

Nederland, Helden

Wegrijden met de camper gaat vandaag niet zo makkelijk. De mannen die de zonnepanelen installeren bij de buren staan er met een hoogwerker met uitgestoken stempels, 2 busjes met materialen, een bestelauto en dan staat er nog een bus van een loodgieter. Veel ruimte om te manoeuvreren is er niet want een van de busjes staat op het smalste deel van de straat. Gelukkig rijdt een van de heren de bus een meter verder zodat ik kan passeren zonder schade.

We rijden weg en als ik afsla richting Zoetermeer naar de A12 wil de TomTom maar naar Rotterdam. Dat blijft zo tot na Bleiswijk en dan is de route zoals gepland via Utrecht en Den Bosch. Het is erg druk op de weg en we zien een aantal figuren die van de invoegstrook gelijk doorscheuren naar de 4e baan. Rond Den Bosch is er wat oponthoud door druk verkeer maar we kunnen overal blijven rijden. Rond het middaguur komen aan bij de camperplaats in Helden. Er is nog plek genoeg en we zijn snel geïnstalleerd.

We zijn toe aan een lichte lunch en wat vocht. Een slaatje en een paar glazen water zorgen voor de benodigde aanvulling. Ik klap de stretcher uit en neem een uurtje rust terwijl Sandra met Maxi de omgeving gaat verkennen. Ze komt terug met de mededeling dat niet veel verderop er een leuk terrasje is met lokale wijn en ijs. Dat is leuk voor morgen. We gaan eerst even naar het winkeltje op de camperplaats en het verbaast ons niet dat als je bij een aspergebedrijf overnacht dat er in de winkel de geur van asperges hangt. We kopen asperges en ham voor de avondmaaltijd en aspergeijs. We kunnen de verleiding niet weerstaan en nemen gelijk een schaaltje ijs en het smaakt heerlijk. We kunnen maar net weerstand bieden aan de drang de bak ijs gelijk op te eten.

De middag is verder vooral voor niets doen en herstellen van eerder geleverde inspanningen. Aan het eind van de middag gaan we aan de champagne. We vieren dat we van huis zijn en ik schil de asperges voor straks. We schuiven een beetje van schaduwplek naar schaduwstek want de zon is heet. Het beetje wind en de enkele wolken zorgen ervoor dat het dragelijk is. We zijn op vakantie dus Sandra kookt, ik mag wachten tot het diner geserveerd wordt straks.

Wat is er lekkerder dan verse, maar dan ook echt verse asperges? Wat mij betreft weinig. We genieten deze avond weer van een gezonde maar heerlijke maaltijd. De zon zakt langzaam verder en de temperatuur is nu aangenaam met 23 graden. Een kop koffie na het diner smaakt als altijd goed. Straks nog een bakje aspergesijs en deze eerste dag kunnen we afsluiten met een goed gevoel. Het smaakt naar meer. Ook Maxi heeft het ondanks de warmte goed. Ze ligt in het gras en houd de omgeving in de smiezen. Een betere waakhond hebben we niet nodig.

Het is nu half 9 en nog steeds 23 graden onder een wolkenloze lucht. Met een kop koffie gaan we de eerste avond van deze vakantie in. Het smaakt, letterlijk en figuurlijk, naar meer!

Zo die eerste fijne dag met bubbels en asperges kan maar binnen zijn. Hopelijk volgen er veel mooie dagen.

Simone 2023-06-16 20:39:46

Heel veel plezier en eet smakelijk

Jos v loon 2023-06-16 20:53:08

Goed zo!

Nick 2023-06-16 21:14:21

Geniet van een welverdiende vakantie 👍 Benieuwd naar de avonturen, pootje voor vriendin Maxi ….

Kim en Nelleke 2023-06-17 08:19:21

Zo fijn dat julle eindelijk op stap zijn. Geniet, van de omgeving, het heerlijke eten & drinken en vooral van elkaar.