Van Bergen naar Breda, binnendoor

Nederland, Etten-Leur

Vandaag gaan we naar Breda en dan niet over snelwegen maar binnendoor. We vertrekken vroeg want het kost wel ruim 2 1/2 uur. We komen door plaatsjes als Son en Breugel, Aarle-Rixtel (roept jeugdherinneringen op aan logeerpartijen bij mijn tante An en neef Frits), Best, Oirschot ( heel vervelende drempels hier, ook al rij je heel zacht) Spoordonk, Moergestel ect. tot Breda.
Aan de Nijverheidssingel is de plaats waar we de camper kunnen parkeren en waar je ook kan overnachten. Het ziet er goed uit. We staan onder kastanje bomen maar daarover later meer.

We hebben met nicht Iris afgesproken om tussen 12.30 en 13.00 te lunchen bij Parc Breda in het centrum. We wachten even tot de plensbui voorbij is en gaan op pad.

We gaan onze neuzen achterna en zijn met een kwartiertje in het centrum bij het restaurant. We zoeken vast een tafeltje. Iris appt dat ze onderweg is. Maxi ligt lekker onder de tafel.
Als Iris er is bestellen we wat lekkers en hebben we fijn de tijd om bij te praten. Na de lunch nemen we weer afscheid, Iris weer naar het werk en wij doen een rondje Breda.

We lopen wat leuke straatjes door en komen bij een mooi park uit. Dat lopen we een stukje door en belanden dan bij het Bagijnenhof. Prachtig en heel rustgevend.

We komen langs de enorme kerk, Laurens kijkt even binnen, de kerk is niet meer als zodanig in gebruik.

We doorkruisen nog wat winkelstraten en voor het eerst kom ik in een vestiging van Hudsons Bay terecht. Openbare toiletten zijn helaas niet aanwezig dus dan maar een winkel ingeschoten. Ik ben overigens wel benieuwd hoelang deze keten overeind blijft want behalve het personeel is er geen kip.

We besluiten terug te gaan naar de camper. Als we zo’n 10 minuten binnen zijn komen we terug op het besluit om hier de nacht door te brengen. Waarom? De kastanje bomen waar we onder staan laten al veel vruchten los. We schrikken ons steeds de pleuris als er 1 of meer op het dak vallen. Ook al weet je wat het is, hierbij slapen wordt niks. We rijden een stukje verder naar Etten Leur en vinden daar een prima plek bij de jachthaven.

De snackbar daar is niet verkeerd en nemen als avondmaal een lekker frietje met kroket.