Van Coimbra naar Praia de Barra

Portugal, Gafanha da Nazaré

Door de festiviteiten in de stad komen de mede camperaars verspreid over de avond cq nacht thuis. De één helaas wat luidruchtiger dan de ander.

Na het ontbijt vertrekken we van de plaats. Het verzorgingspunt ziet er zo goor uit dat we later onderweg wel water en dergelijke lozen en innemen. Eerst even wat boodschappen doen. We navigeren naar Lidl en zien nog een aardig stuk van Coimbra. Er wordt gebedeld om geld om eten te kopen, zowel voor als in de winkel!

Na de inkopen zetten we koers naar de kust, onderweg stoppen we een paar keer om wat van het strand te zien. Het is fris en er staat een straffe wind. De stranden zijn dan ook leeg. Op een van de camperplaatsen komen we in contact met een Duits echtpaar. Zij geven ons nog een tip voor een verblijfplaats in Porto waar zij goede ervaringen mee hadden. Wie weet?!

De plaats die we in gedachten hadden voor vandaag is niet onaardig, maar je kunt er nergens een beetje uit de wind zitten. We zoeken een camping vlakbij op, die heeft duidelijk betere tijden gehad maar het is prima voor vandaag. We lopen wat later op de middag naar het strand. Het is gezellig druk op de straten en de winkeltjes en eetgelegenheden zijn open. We zien nog een klein kerkje tussen de winkels met fraai Portugees tegelwerk.

Na het eten lopen we nog een keer richting strand, het is half negen. Waar in andere plaatsen het leven weer begint tegen die tijd is het hier echt afgelopen. Alles is dicht en alleen wat mensen met honden maken een wandeling.

We gaan lekker terug naar de camping en installeren ons met een boek.

In ieder geval na een rumoerige nacht nu een rustiger verblijf.