Bad Bergzabern blijft mooi

Duitsland, Bad Bergzabern

We hebben een heerlijke rustige en lange nacht gehad. Geen herrie in de ochtend van de bouwplaats op de hoek noch van een van de andere gebruikers van de camperplaats. Van de “kou” vannacht hebben we geen last gehad en ook vandaag kunnen we weer buiten ontbijten. In de zon is het nu nog aangenaam en niet zo brandend heet.

Na de koffie lopen we een rondje door de stad en net als in veel andere plaatsen zijn ook hier veel winkels gesloten en opgeheven. Desondanks is het stadje levendig en gezellig. In een van de winkels die wel open zijn heeft Sandra het geluk voor weinig geld 2 leuke jurken te kunnen kopen. Wel opvallend is dat je hier vaak niet met een Nederlandse betaalkaart kunt afrekenen. Gisteren hadden we dat ook al. Na de aankoop van de jurkjes halen we nog maar wat geld uit de muur. Bankfilialen hebben ze hier nog wel, meer dan in Nederland in ieder geval.

De lunch is licht, een kop soep is voldoende denken we. Ik ben een beetje licht in het hoofd en mijn bloeddruk is aanzienlijk lager dan normaal. Ik drink nog maar een soepje met als extra een half bouillonblokje en eet een paar dropjes. Ik pak het campingbedje en ga lekker in de schaduw liggen en houd me voorlopig koest.

Het ijsje van gisteren smaakt naar meer en we gaan in het stadje op zoek naar een concurrent voor een vergelijkend onderzoek. We vinden een eiscafe met grote parasols en bestellen allebei een flinke bak ijs. Sandra met aardbeien en ik met mango, voor Maxi staat er een grote bak water. Ook dit ijs smaakt heerlijk maar we komen tot de conclusie dat het ijs van de fabriek toch lekkerder is, wat zuiverder van smaak.We lopen verder het stadje door en kijken wat er aan restaurants zit en we kiezen er een uit voor vanavond. Met deze warmte hoeft Sandra ook een keer niets te doen aan het eten.

Na zo’n middag niets doen, wat drinken en en klein snackje van een goede, een echte slager zijn we rond een uur of 6 wel toe aan een hapje. We trekken allebei iets fris aan en gaan lopen naar het restaurant dat we gekozen hebben.

Als we aankomen zien we op veel tafels een bordje “gereserveerd” staan maar gelukkig kunnen wij nog een tafeltje krijgen uit de zon. Een beer van een ober, ik schat hem op 2 meter lang, brengt ons het menu en wat te drinken. Maar eerst, typisch Duits, krijg je een salade als entree. Op onze ouwe dag hebben we geen behoefte meer aan een voor- hoofd- en nagerecht en zijn tevreden met een hoofdgerecht. Sandra gaat voor een lamsbout en ik kies een hele dorade en kiezen er een flesje lokale witte wijn bij en een flesje water. Maxi krijgt een bak water en gedraagt zich voortreffelijk. Geen blaf, gewoon een plekje tussen onze schoenen en het is goed voor haar.
Als de gerechten worden gebracht ziet het er heerlijk en aantrekkelijk uit. We genieten volop van een heerlijke maaltijd en de vrije avond voor Sandra. Na lang twijfelen nemen we toch nog een nagerecht. Sandra Griekse yoghurt met honing en ik ijs met een Griekse kruimelkoek. Het smaakt goed en zijn meer dan voldaan.

We wandelen rustig terug en drinken bij de camper koffie. Een afsluiting van een mooie en rustige dag.

Dat was dus weer een leuke dag. Mooie omgeving zo te zien en ook het eten ziet er smakelijk uit..en jullie hebben ook een gezond kleurtje gekregen. Lekker blijven genieten!