Een dag met een down, en ups!

Duitsland, Bad Kreuznach

We vertrekken tegen een uur of 10 uit Ernst aan de moezel. De omschrijving in de camper app luidt, midden tussen de wijnbergen. Nou ja, dat was een tijdje geleden misschien zo maar nu niet meer. Wel veel bedrijvigheid maar dan anders, en wel met veel geluid in de hele vroege ochtend. Toch was het een prima overnachtingsplaats voor een nacht.

We trekken verder, nu met de ondersteuning van Waze, de TomTom is niet meer. Het doel van vandaag is Bad Kreuznach, een overnachting bij een wijnboer. We rijden langs mooie velden met tarwe, klaprozen en andere voor ons niet bekende begroeiing. Veel plaatsen voor een pauze komen we niet tegen. Er wordt veel aan de wegen gewerkt. Dat is mooi natuurlijk en verhoogt het rijcomfort maar zorgt ook voor oponthoud.

We pakken een pauze bij een supermarkt. Ik wil een bakje met water voor Maxi tappen maar dat gaat niet. Er komt geen druppel uit de kraan maar wel een flink kabaal uit de plek waar de watertank en de waterpomp zit. Maxi krijgt mineraal water uit de fles, ik ga voor de boodschap en Laurens ontmanteld de bank waaronder de watertank zit. Helaas, het is niet lukt om de herrie te stoppen en weer water uit de kraan te krijgen. Hij heeft ondertussen wel een adres gevonden van een camper- en caravandealer niet te ver weg. We gaan er heen, Laurens meldt zich bij de receptie en legt uit wat er scheelt. In eerste instantie zeggen ze dat ze niet kunnen helpen. Iets later wil er toch wel iemand komen kijken. De eerste gedachte is dat de kraan bij de badkamer het probleem is. Dat blijkt toch niet zo te zijn. Nogmaals volgt de ontmanteling van de bank waaronder de tank en de waterpomp zitten. Het euvel wordt gevonden, en hoera, de aansluiting van de watertoevoer naar de pomp zat los. Met schroeven wordt de aansluiting weer vastgemaakt.

Op onze vraag wat wij hen verschuldigd zijn krijgen we als antwoord: geef maar een bijdrage voor de koffie pot. Nou dat valt dus reuze mee en we waren erg blij dat het gefixt was.
Ondertussen was ik met Maxi naar de bijgelegen winkel gegaan. Immers, de tweede Lafuma campingstoel was niet meer geschikt om zonder risico op te zitten. Ik had een voorselectie gedaan maar uiteindelijk liepen we met een andere campingstoel naar buiten en mochten we de gehavende stoel achterlaten om af te voeren. Dat was super.

We zetten koers naar de overnachtingsplaats, Weingut Desoi. Bij aankomst twijfel, huh, aan zo’n drukke weg? We melden ons aan en horen dat we de plek vinden achter het huis. Nou dat was een groot verschil, dit is echt midden in de wijnvelden. Het is inmiddels tegen enen en de dame van het Weingut heeft pauze. We spreken af dat we aan het eind van de middag komen voor de aanmelding en een Weinprobe. We installeren ons en houden ook pauze.

Tegen vieren melden we ons voor de Weinprobe. We krijgen allebei een glas en een karaf met water. Het lokaal is super modern, er staan een soort van automaten met alle soorten wijn die ze hebben met daarboven drukknoppen waarbij je kan kiezen of je een klein beetje wil proeven, iets meer, of nog meer. Eerst rekenen we nog de overnachting af, €5,- plus nog zoiets voor de toeristenbelasting. Dan laat de dame ons alleen om te proeven.

Het is echt grappig zo, Maxi hebben we vast gemaakt aan een van de tafels en ze ligt er heerlijk want de vloer is lekker koel. Wij beginnen met de droge witte wijnen. De keuze is reuze dus het valt niet mee. Toch lukt het na het proeven van ook de rode wijnen een keuze te maken. We doen onze bestelling en de doosjes worden tot bij de camper gebracht.

Het is nog steeds erg warm een we schuiven mee met de schaduw die de luifel biedt.
De zonsondergang is mooi en we genieten van het uitzicht. Morgen weer een dag.