Van kippen naar wolfen

Duitsland, Wolfenbüttel

Vannacht heeft het flink geregend met onweer. Zo tegen negen uur werd het droog en dus tijd om naar de bakker te gaan. Maxi huppelde vrolijk mee. Het was er erg stil, Maxi vast gemaakt aan een van de fietsstallingen. Normaal gesproken doe ik dat nooit want ik ben veel te bang dat iemand haar meeneemt. Ik kon haar in de gaten houden, dus vooruit dan maar! Lekkere broodjes met veel pitten en zaden gekocht en weer terug naar de camperplaats. Onderweg passeren ons veel landbouwvoertuigen, de een nog groter dan de andere.
Terug op de camperplaats laveren we tussen de kippen en de kalkoenen. Na een lekker ontbijt breken we op en gaan we op weg naar Wolffenbuttel. We gaan binnendoor en genieten van de bossen links en recht van de weg, kilometers lang. We stoppen voor koffie en de lunch en doen daar gelijk boodschappen bij de Rewe. Ja hoor, ze hebben Pfifferlingen, die gaan mee voor vanavond bij de sla en de kip. Even lekker samen bakken en smullen maar.

In Wolfenbuttel aangekomen is de camperplaats zo goed als leeg. Even naar de receptie van het zwembad (ook zo goed als leeg) om ons aan te melden, te betalen en de sleutel van de camperplaats in ontvangst te nemen. We settelen ons en besluiten niet te laat de stad in te gaan. Het is goed beloopbaar en in een goede 20 minuten zijn we in het centrum. Het eerste Eiscafé is gesloten. Nummer twee is open en daar vinden we een tafeltje. We bestellen twee coupes en doen ons best eerder te zijn dan de wespen. Dat lukt goed en we lopen nog een stuk door het stadje met de overbekende vakwerkhuizen. De aangekondigde regenbui blijft uit en we kunnen lekker buiten eten. Nog een rondje met Maxi en het is donker, tijd voor koffie. Het was weer een mooie dag.