Toch nog even verder

Nederland, Geldermalsen

Na een onrustige nacht voor Laurens, de zuurkoolschotel was kennelijk niet goed gevallen, staan we op en maken ons klaar om door Marjo of Johan opgehaald te worden voor een kop koffie bij hun thuis. Zo’n trip door Nederland maakt het mogelijk om vrienden te bezoeken die anders toch net even te ver weg wonen voor “effe een bakkie”. Het was erg fijn om elkaar weer te zien en te kunnen bijpraten.

Het weer is niet aantrekkelijk en aan de ene kant wil ik terug naar huis maar toch ook weer niet. We besluiten toch naar Geldermalsen te gaan en na een kort telefonisch contact geeft de havenmeester aan dat er plek voor ons is.
We rijden binnendoor en komen langs Paleis het Loo, Ouwehands dierenpark, oh nee sorry Ouwehands Zoo en rijden door Nationaal Park de Veluwe. Het is prachtig zo in Nederland.

Een parkeerplek vinden voor de lunch is vandaag niet heel eenvoudig, maar het lukt toch, ook al ligt die vlak langs de weg en krijg je bij elke passerende auto een zwiep.

Na nog een klein uurtje rijden komen we aan bij de jachthaven in Geldermalsen (sitecode 43711). We staan voor het hek en ik bel de havenmeester nog een keer. Hij doet het hek open en brengt ons naar een plek in de haven. Het is een gezellige grappige man die het ook goed zou doen als cabaretier. Er staan slechts 5 campers, en met uitzicht op de bootjes en een klein stukje gras voor de deur. De havenmeester zegt flexibel te zijn met het aantal campers dat hij toelaat. Altijd fijn zoiets te horen.

We installeren ons en doen wat later een rondje door Geldermalsen. Het is niet bepaald druk maar er zit een ijsboer in het dorp en het ijs smaakt prima.

We zitten nog even lekker buiten en genieten van de zon die zich nog even laat zien. Na de avondmaaltijd doen we nog een rondje door Geldermalsen en dan is het tijd voor koffie. Al met al alweer een geslaagde dag!

Sandra, so sorry to hear of Laurens' reaction to your meal. I translated it for Candy and she was also quite ill. Sauerkraut, bacon, pineapple and smoked sausage. Mmmm!

David Philip 2020-07-01 20:47:39

Goed om nog even op pad te blijven. Leuke plek daar bij de haven.