Naar de noordkust van Spanje

Spanje, Gozón

We zijn weer vroeg wakker, het werk aan de bouwplaats achter ons start vroeg, net als het verkeer. We laden en lossen en vertrekken op ons gemak. De route gaat over prettige N -wegen en toont ons veel brem in bloei en eucalyptus bomen. Zo’n beetje op 3/4 van de route heeft de TomTom het mis. Er is een nieuw stuk van de weg klaar en dat herkent hij nog niet. Geen probleem, we kunnen een stukje verder via een rotonde terug om de juiste weg op te pakken.

Aan het begin van de middag komen we aan in Foz, de noordkust van Spanje. Een behoorlijk nieuwe camperplaats (56701) met alle faciliteiten. De ligging is prima. Na het eten van een broodje lopen we naar de kust. Aan de rand van het looppad staan mooie bloemen en planten. Er is een zandstrand van een kilometer en we lopen daar heerlijk. Mooie steentjes, aangespoeld zeewier, kortom het is hier heerlijk.

Morgen is het Hemelvaartsdag en we doen daarom nog een boodschap in een supermarkt in het plaatsje. Het is er heerlijk rustig. Laurens zoekt nog een pak rijst voor paella en neemt het mee. Bij het hele kleine winkeltje tegen over de camperplaats haal ik nog een paar flessen water.

We genieten van een heerlijke douche, daarna lekker eten in de zon, een afwasje met warm water uit de camper en de rest in het afwas gebeuren. Kopje koffie buiten, wat wil een mens nog meer.

We zien de zon niet in de zee zakken maar gewoon achter de horizon. Het is mooi zo.