Gelukkig minder regen, maar ook minder warm

Duitsland, Volkmarsen

Het was een nacht met heel veel regen, en toch was het warm binnen. De vochtigheid zal we vat een rol bij gespeeld hebben maar we hebben beter geslapen dan gisteren. En die trein heeft zich redelijk koest gehouden. Ook al kwamen op een meter of 10 langs, vannacht hebben we er weinig van gehoord. De eerste hoorde ik weer om een uur of 6, dus wat dat betreft. Een meevaller denkmodel dan maar.

Voor we “en route” gaan zijn er eerst nog wat huishoudelijke klusjes te doen. We moeten afvalwater lozen, vers water innemen en uiteraard het toilet legen. Met een dikke 20 jaar camper ervaring loopt het gesmeerd ook al is elke keer weer anders. Als alles klaar en opgeruimd is kunnen we de weg op. De eerste kilometers gaan lekker binnendoor en het rijdt lekker door, en we zien een bakkertje waar ik ook nog kan stoppen. Vers brood is als eerste geregeld voor vandaag en we gaan verder. Na een stop voor koffie krijgen we een stuk autobahn te verwerken, lange hellingen ophoog en weer naar beneden. Omhoog hebben de vrachtwagens het pas moeilijk om snelheid te houden, gelukkig heeft onze camper power genoeg om wel met de stroom mee te kunnen omhoog. Naar beneden gaat makkelijk vraagt eerder om afremmen dan om gasgeven. Op de derde baan lijkt het wel Zandvoort, de één wil nog harder dan de ander.

Als weer een stuk binnendoor gaan hebben we weer mazzel, we treffen een supermarkt en niet veel later een echte slager. Ik zet de camper een beetje onhandig met het fietsenrek deels voor een inrit en terwijl Sandra binnen is voor de inkopen moet ik een ander plek zoeken om op haar te wachten. Ze komt terug met lokale lekkerheden, dat hoop ik tenminste, en we gaan verder.

We vinden ons doel, een camperplaats in Volkmarsen en vinden een goede stek. In de loop van de middag komt er een klein zonnetje door en langzaamaan loot de camperplaats vol, we zien meerdere camperaars weer vertrekken. We denken naar het dorp te lopen maar na een kwartier gaat het steil omhoog verder, en met de ervaring van gisteren in gedachten besluiten we om te keren. Een beetje teleurgesteld ben ik wel en ook gefrustreerd dat ik weer niet kan doen wat ik wil.

Terug bij de camper spoelen we wrange smaak van de teleurstelling weg met een glas federweiser en een stukje fleischwurst. We moeten maar genieten van wat wel kan! Nog steeds rijden de campers op zoek naar een overnachtingsplaats af en aan en bijna allemaal vertrekken ze weer, een laat weten op een of ander manier toch een plekje te vinden.

Sandra weet ook vanavond weer een lekkere maaltijd voor te schotelen, macaroni met paprika en ui, en het smaakt weer goed. Glaasje rode wijn erbij en het is weer top!