Nog een dag naar Salamanca

Spanje, Cabrerizos

Het is erg koud in de camper als we wakker worden. De verwarming aan helpt iets. Het winkeltje gaat om 9.00 uur open en we halen een lekker brood. Het is koud en het waait heel stevig. Hierdoor besluiten we met de bus naar Salamanca te gaan.

De instructies om de bushalte te vinden zijn, rechtsaf, rechtsaf en nog een keer rechtsaf. En toen stonden we op een weg waar geen bushalte te vinden was. Links de weg afgewandeld en ja hoor daar was de bushalte, 1x te vroeg afgeslagen.

Met de bus zijn we snel in het centrum van Salamanca, we bezoeken een overdekte markt. Hier liggen diverse waren uitgestald, waaronder meer opengesneden speenvarken met alle organen zichtbaar. Gatver...! Verder hammen te kust en te keur.

Na de markt brengen we een bezoek aan de kathedraal van Salamanca. Zeer imposant, want het zijn er eigenlijk twee. Een oude en een nieuwe die aan/over elkaar zijn gebouwd. Prachtig om te bezoeken, wat een rijkdommen zijn daar verzameld.

We drinken een heerlijke kop koffie met lekkere hartige begeleiding, “koffie con tapas” noemen we het maar. Na nog een rondje over het grote plein en wat kleine straatjes zoeken we de bushalte weer op.
Omdat de bus feitelijk een rondje rijdt krijgen we een aardig overzicht van het stadje waarin de camping ligt.

Bij thuiskomst is de camper wat warmer dan toen we vertrokken.

Mooie reis en in de bus nu eens niet achter het stuur maar als passagier 😜