Naar een voor ons bekende plaats Gmund

Duitsland, Longuich

Lekker geslapen, we worden gewekt door het verkeer dat al vroeg op gang komt. Nog een keer verse croissantjes halen, gewoon omdat het kan en omdat het lekker is.

Na het opruimen en gereed maken voor vertrek loop ik nog een blokje om met Maxi. Dat duurt wat langer dan gepland want ik word aangesproken door een oudere man. Hij laat weten een labradoodle liefhebber te zijn en wil graag kennismaken met Maxi. Gisteren had hij ons al zien lopen. Maxi laat zich van haar goede kant zien en snuffelt wat aan zijn hand, blaft niet en de man is tevreden.

We rijden weg en komen via de buitenwijken van Trier op de route naar het noorden. Het is een mooie route, veel bos en weide. De weg is prima. Onderweg komen we een camperplaats tegen waar we kunnen laden, maar vooral kunnen lossen. In Longuich konden we het toilet niet legen. Dus daar hadden we nu wel behoefte aan. In Longuich waren er mede camperaars die de opschriften negeerden dat het niet toegestaan is om het cassettetoilet in het gewone toilet te legen. ☹️ Zo verpest je het wel voor anderen.....!

Na nog een uurtje rijden arriveren we in Gmund, een plaats in het kuurpark waar we graag komen en we het nog kennen uit de tijd dat er alleen een prullenbak was. Geen stroomaansluitingen, geen wc en geen douches. Het heerlijke park is er nog steeds en biedt mogelijkheden voor wandelingen. We lopen naar het dorp en tot mijn grote schrik is de modewinkel. die ik graag bezoek, dicht en uit de plakkaten op de ramen maak ik op dat het zo blijft. Hier slaagde ik altijd voor mijn favoriete modemerk Cecil.

Iets verderop in de straat lijkt een kleinere versie van de winkel voort te bestaan. Oef, dat is fijn. Een fijn vest en ern blouse gevonden😊.

De slager is er nog! Dat is voor de terugweg. Er zijn nog meer winkels definitief dicht. Tsja. zo gaat dat overal. Er is nog 1 ijssalon en daar gaan we zitten voor een lekkere ijscoupe. We genieten ervan ondanks de wespen die mee willen snoepen.

Op de terugweg stoppen we bij de slager. Hij heeft wild, maar het zijn enorme stukken. Alleen het wildzwijnpoulet is er in een redelijke portie. Dus dat mag mee en past in het vriesvakje. Voor Maxi krijgen we plakjes worst, nou die zijn snel verorberd zoals Maxi dat kan! Ze heeft er vast niets van geproefd😉.

Terug bij de camper zitten we nog een tijdje lekker buiten, zelfs buiten eten zit er nog in.
We hebben wat gezellige praatjes met mede camperaars en maken nog nog een mooie avondwandeling. Het wordt snel donker en nat dus we duiken lekker naar binnen voor de koffie! Het was weer een mooie dag!