Zo'n dag, met een mooi slot.

Duitsland, Longuich

We werden vroeg wakker. Met een heerlijk ontbijtje van verse croissantjes en broodjes achter de kiezen gingen we ook vroeg op pad naar de bestemming die we in ons hoofd hadden. Saarlouis, een goede 300 kilometer verder. Dat moet te doen zijn via ook snelwegen?! Tot Stuttgart ging dat redelijk goed. Dwars door Stuttgart, wat een enorme bouwput! Het is goed opletten geblazen met het volgen van de instructies van de TomTom. Heel knap hoe men er voor zorgt dat je ondanks alle opbrekingen toch weer op een weg terecht komt om door te gaan. Stuttgart komt erbij op het lijstje van nog te bezoeken steden.

Na Stuttgart rijden we van file naar file. Veel automobilisten denken handig te doen door op de vluchtstrook te gaan rijden. Als dan de hulpdiensten er aan komen kunnen ze er niet door. Het duurt dan weer wat langer.

Het schiet niet op, we overdenken nog even om een tussenstop in te voegen voor een nacht. We besluiten om het niet te doen en door te gaan naar Saarlouis. Daar aangekomen blijkt de camping vol. En de plaats voor Reisemobilen is niet veel zaaks. We rijden door naar Saarburg. Helaas, deze plek (100 plaatsen) blijkt "belegt", oftewel vol!!
Datzelfde geldt voor de andere plaatsen in de omgeving, net als de campings dus.

Zo' n dag dat het niet makkelijk lukt om een fijne plek te vinden zit er altijd wel een keer tussen. Wat te doen? We zoeken in de app naar een plaats aan de Moezel vlakbij Trier en bellen met de vraag of er nog plek is. Dat blijkt zo te zijn, gelukkig maar. Tegen half vijf komen we aan bij de cp in Longuich. Het blijkt feest vandaag en morgen! We vragen of er mogelijkheden zijn om te eten. Natuurlijk! Dus we schuiven heerlijk aan een tafeltje op het terras en genieten van een lekker maal en een heerlijke wijn.
Maxi gedraagt zich weer keurig, de man aan het buurtafeltje geeft haar een koekje en krijgt keurig een rechter en een linker poot van haar. Na een heerlijk dessert, wijncreme, doen we nog een rondje door het dorp en vergapen ons aan de prachtige nieuwe huizen die er zijn gebouwd.

Terug bij de camper zien we dat er nog een paar campers zijn bijgekomen. Een beetje inschikken kan best. We kijken terug op een dag met veel kilometers en uiteindelijk toch een heerlijke plek. Morgen maar een rondje, nou ja, stukje fietsen.