Op naar Dijon

Frankrijk, Dijon

Als we rond half 9 opstaan schijnt de zon volop maar beneden in het dal hangt zware mist. Die mist kruipt langzaam omhoog en een half uur later bereikt het bijna de top waar wij staan. Gelukkig brandt de zon de mist weg voor wij vertrekken richting Dijon.

De TomTom wil dat wij via een steile weg het dorp ingaan maar daar passen we voor. We weten nu hoe krap de straatjes zijn en dat het aan keermogekijkheden ontbreekt. We rijden dus de weg maar af die we gisteren omhoog zijn gekomen en dat lukt tot aan een hoge brug zonder problemen. Bij de brug kunnen we niet zien of er een tegenligger aankomt dus ik houd zoveel mogelijk rechts en rijd langzaam. En dat is maar goed ook want er komt een bestelwagen van de andere kant de brug overscheuren.

Daarna kunnen we rustig onze weg vervolgen en worden geconfronteerd met flinke stijging en haarspeldbochten die in de Alpen niet zouden misstaan. Een deel van de route gaat over de snelweg met lange hellingen en even lange afdalingen. Na een tochtje door een bedrijventerrein komen we bij onze eerste doel en kunnen ons weer verbazen bij een hyper van E Leclerc. Ik vind een paar leuke t-shirts voor weinig en we kopen het een en ander in om de komende dagen te eten.

Een kwartier later arriveren we bij de camping en Sandra meldt ons aan. Er hangt een papiertje aan het hek dat als je geen reservering hebt je geen plek kan krijgen m.u.v. van fietsers met een tentje. In de tijd dat Sandra in het kantoortje is hebben zich al weer 3 andere campers aangesloten in de rij. We krijgen een plek vooraan met schaduw en dat is prettig want de temperatuur gaat weer oplopen.

Voor we ons installeren kunnen we lozen en water innemen zodat we de komende drie dagen die we hier blijven daar geen omkijken naar hebben. We staan weer vlug en de routine die we inmiddels hebben betaald zich wel uit. We houden ons vandaag rustig, morgen willen we op de fiets naar het centrum.
De middag is dus een wandeling met Maxi, de was en wat lezen en zo vliegt die middag voorbij. Na het avondeten merken we echt dat het september is want het is vroeg donker en het wordt vochtig. We hebben een vest nodig als we buiten willen blijven zitten.