Schudden, bonken en een vliegend soepje

Duitsland, Anhalt-Bitterfeld

We verlaten de Marina in Brandenburg en gaan op pad om wat zuidelijker richting in te slaan.
Het is zwaar bewolkt en het lijkt er niet op dat het snel beter wordt.
Ons eerste idee voor de overnachting is bij een kleine jachthaven. We rijden weer een flink stuk over keien en bij de plaats aangekomen vinden we het allebei niks. We maken even een cup-a-soup voordat we verder gaan.Nou ja, dat dachten we, het ene soepje wordt door Maxi met een zwaai van tafel gezwiept terwijl ze van de bank op de grond springt. Laurens ruimt de rommel op en ik ga met Maxi maar even naar buiten…..

De TomTom leidt ons niet veel later naar een mooie plek aan een groot meer. Je kunt er zelfs kiezen voor een plaats met “Seesicht”. Als je goed je best doet dan lukt dat wel. Wij kiezen voor een plek die daar een stuk achter ligt. Bij de receptie van het Resort laten we weten dat we op plaats 424 staan. De dame van de receptie laat weten dat ze gaat kijken of er wel plaats is. Nou mazzelen wij even, we mogen op 424 blijven staan (er staan nog wel 3 andere campers). Het zijn grote plaatsen van 10 bij 10 meter. Het is inmiddels twee uur en zowaar de zon komt weer te voorschijn. De WiFi op de plaats doet het goed dus er kan naar de Grandprix gekeken worden.

Na de wedstrijd bestuderen we het boek van de Fiat, de cruisecontrol hapert, soms doet ie het wel maar steeds vaker niet. Het zou aan de zekering kunnen liggen. Laurens schroeft de klep van de zekeringenkast open en we vergelijken de inhoud met het plaatje in het boek. We zijn er niet zeker van welke te vervangen. Dus klep maar weer gesloten en de rest opgeruimd.
Regelmatig krijgen we een signaal van buienalarm dat het zo gaat regen. Gelukkig schuift dat tijdstip steeds verder op en Maxi en ik maken nog een fijne wandeling door het bos.

Maar dan is het toch zover, er komt een flinke bui die een tijd aanhoudt. Het is ook nog eens heel vroeg donker. Na nog een glaasje doppelkorn duiken we ons bed in.