Warm en warmer

Frankrijk, Puisseguin

Het is al vroeg warm vandaag. We vertrekken ook vroeg en we zijn in een mum van tijd Bilbao weer uit. We pakken de snelste route, de tolweg.

Het is niet druk (zondag) en we schieten lekker op. We tanken nog een keer in Spanje, €1,30 per liter, scheelt best met de Franse prijzen.

En dan... gaat er een lampje branden in het dashboard. We wachten op een moment dat we kunnen stoppen en in het boekje kunnen kijken wat de betekenis er van is. Dit waarschuwingslichtje hebben we nog niet eerder gezien.

Bij de eerste de beste mogelijkheid stoppen we en we raadplegen het Fiat boekje. Onze remblokken voor zouden versleten zijn, zo staat er in de uitleg. Het advies is om naar een garage te gaan en de remblokken te laten vervangen. Maar ja het is wel zondag. Via de app overleggen we even met Nick. Morgen bellen we onze eigen garage in Delft en leggen het aan hun voor. De camper heeft net een beurt gehad, het lijkt ons stug dat we nu ineens door de remblokken heen zijn. Maar ja, je weet maar nooit. Wanneer nodig gaan we morgen wel naar een garage. We krijgen het er behoorlijk warm van.

We maken ons plan voor vandaag gewoon af en overnachten in Puisseguin, bij Clos des Religieuses (france Passion), en we doen gelijk een schietgebedje dat het allemaal mee valt. Bij een lieve oudere dame proeven we wat wijnen. We schaffen een mooi kistje met 6 flessen aan. Een aangebroken fles krijgen we mee en maken die later soldaat. Mevrouw maken we blij met een stuk vacuüm getrokken komijnekaas.

We hebben de hele plaats voor ons alleen en we genieten van het buiten zitten. We maken een plan voor morgen en kijken dan wel of dat na het telefoontje met de garage doorgaat of dat het anders wordt.

De remblokken hebben wel heel wat stijgingen, dalingen, bochten en slechte wegen voor de kiezen gekregen. Maar als de camper pas een beurt heeft gehad.... dan is dat lampje misschien van slag. Succes morgen! Hier begint het nu te rommelen buiten. Misschien zo een bui.