Stukkie rijden en familie bezoek

Nederland, Schokland

Het is redelijk droog gebleven vannacht, maar het was nog wel flink warm in de camper.

De fietsen zaten al achter op dus het inpakken en reisklaar maken was een eitje. Nog even vuil water lossen en schoon water laden. We rijden weg naar Schokland en stoppen voor koffie bij Tilly en Jos in Roswinkel. Omdat we nog wel eens onze plannen wijzigen is de koffie afspraak pas op zondag gemaakt.

De camper past met gemak bij hun op 1 van de opritten. Wat een ruimte hebben ze. De camper kan even aan de prik zodat de koelkast het goed blijft doen. De honden herkennen elkaar nog en rennen een rondje door de tuin. We drinken een bakkie in het door Jos gemaakte gebouw in de tuin waar het goed vertoeven is. Wij in de “huiskamer”, hun camper in een aparte stalling ernaast.

Na de koffie en het bijpraten stappen we weer op en gaan richting Emmen. Daar doen we nog even wat inkopen. Het waait stevig en dat is te merken aan het verbruik van de camper. We rijden al weer door vlakke polders en komen om een uur of half drie aan bij camperplaats Schokland (code 67839). Er is nog plek en we zoeken een plekje uit waarbij we deur open kunnen houden voor de frisse lucht.

De camperplaats ligt aan een rechte lange weg, dus uitlaten van Max is kiezen tussen links of rechtsaf, lopen en dezelfde weg weer terug.

We boeken online kaarten voor het museum Schokland voor morgenochtend.

Leuk, we reden er een paar weken geleden nog langs en een paar jaar geleden waren we daar met de camper. Leuk museum met de geschiedenis van het eiland ( moeilijk voor te stellen)