Van de kaap naar bruisend Bilbao.

Spanje, Bilbao

De nacht is onrustig, een flink aantal auto’s vertrekt ‘s-avonds maar er komen er ook voor in de plaats. Verrassend wat er aan tentjes uit auto’s komt. Er worden auto’s gegroepeerd zodat mensen een beetje uit de wind kunnen zitten. Om half vier is het eindelijk een beetje rustig.

We zijn vroeg op en verdwijnen dan ook maar. De route is iets anders dan op de heenreis naar deze cp en we zijn ook weer snel op de A8 die ons naar Bilbao voert. Onderweg genieten we van het uitzicht op de Picos aan de ene kant en de oceaan aan de andere kant.
We stoppen regelmatig voor een kop koffie of een tank ronde.

Tegen 13.00 arriveren we bij de camperplaats in Bilbao (10426). Hoog gelegen met een schitterend uitzicht op de stad. Fietsen gaat het hier niet worden. Bij het inchecken staat Marit voor ons in haar groene Volkswagen bus. We zoeken een plek en installeren ons. We besluiten nog even de stad in te gaan, met de bus. Datzelfde plan heeft Marit op het zelfde moment.
We gaan samen bus 58 in, die brengt ons naar het oude deel van de stad. De bus rijdt met veel slingers naar beneden. Wat een stuurmanskunsten heeft de chauffeur. En wat een drukte in de stad. We gaan de bus uit bij het eindpunt. Onze wegen scheiden en we spreken af met Marit dat ze vanavond wat komt drinken.

Wij lopen diverse oude kleine straatjes door en genieten van de bedrijvigheid om ons heen. In een klein restaurantje genieten we van een heerlijke maaltijd van een salade en vis. Voor 3 tientjes hebben we heerlijk gegeten met een flesje wit er bij. Ondertussen heeft Laurens de entree bewijzen voor het Guggenheimmuseum geboekt voor morgen om 11.00. We hebben er zin in.

We doen nog een boodschap en pakken de bus terug. De tijd vliegt en als we bij de camper terug zijn is het al weer 7 uur.

Tegen achten komt Marit bij ons en we drinken een wit wijntje en genieten van wat lekkere kaasjes. We kletsen heel wat af en ondertussen luisteren we naar getrommel in de verte en de muziek daar gemaakt wordt.

Om 22.30 gaat de “bouwlamp” op de plaats aan. Het lijkt wel de verlichting van een stadion! Hier kun je gerust een boek bij lezen. We nemen nog een glaasje en zoeken dan dan ons bed op.

Erg leuk om te zien wat jullie allemaal beleven.👍 Op de 484 was het na Hemelvaart wel érg stil 😂😂