Mooi begin

Duitsland, Mayschoß

We zijn vanmorgen even na 10 uur vertrokken uit Pijnacker. De camper rijdt na al het onderhoud dat gedaan is weer als een zonnetje. Alleen de koelkast doet soms moeilijk op gas maar ook dat lossen we op.

Op de grote rotonde in Pijnacker komt de TomTom al met de eerst routewijziging. Hij stuurt ons richting Utrecht ipv naar Rdam ivm oponthoud bij Bavel. Via Utrecht en Nijmegen komen we via Venlo op de A61 langs Keulen en Euskirschen. We herinneren ons de leuke uitstapjes om lp’s te kopen in Keulen en de bezoekjes aan Marcel
en Margriet.

Het is aardig druk op de weg maar meestal kunnen we lekker doorrijden. De laatste 25 km rijden we binnendoor en al gauw zien we de eerste wijnranken in de velden staan. Kort daarna kunnen we de eerste wens van deze vakantie al in vervulling laten gaan want langs de weg wordt Federweiss en Federrot verkocht. We scoren van beide een flesje en vervolgen onze weg naar de camperplaats in Mayschoß.
Tot onze vreugde blijkt er nog plaats genoeg te zijn en we nemen stroom om de koelkast zeker goed te laten werken.

Ik verwen mezelf met een biertje, het is vakantie en 31 graden! Ik geniet van het uitzicht op de wijnvelden terwijl Sandra de lokale slager een bezoek gaat brengen.

Als de rest van deze vakantie zo blijft als vandaag zijn we dik tevreden.

Een goed begin, halve werk. Nog lekker warm daar. Genietze.

Margriet 2018-08-23 18:54:52

Heerlijk Federweisse, doet weer aan mooie tijden terugdenken.

Marcel 2018-08-23 18:59:27

Ai, dat klinkt goed! Goeie reis verder!

Nick 2018-08-23 19:46:39

Brilliant! We are just back from a few days by Loch Ness, staying at Foyers. Recommend for your next UK trip. See you soon.