U9, U11, U2, en meer

Duitsland, Bad Bergzabern

Vroeg opgestaan, opgeruimd, geladen en gelost. En dus ook vroeg op reis. We tanken nog even in het dorp, 1 liter Diesel kost hier €0,98! Voltanken dus maar.

We zetten koers naar Losheim am Stausee (code 2852) een stuk noordelijker.
We komen heel wat wegversperringen tegen in korte tijd. Gelukkig zijn de omleidingsroutes goed aangegeven. Na een paar korte stops, voor een bakker, een kop koffie en de lunch komen we aan op de plaats van bestemming. Er is nog plek dus dat is mazzel.

We installeren ons en zitten lekker in de schaduw. Ik ga nog “even” te voet op pad naar een super. Globus, altijd gedacht dat dat een bouwmarkt was, niets is minder waar. Een schitterende supermarkt, te vergelijken met de Franse hypermarche. Op de terugweg stap ik het Brauhaus binnen en reserveer voor vanavond. Maxi mag zonder problemen mee dus dat is fijn.

Het is een mooi gebied met veel groen en fijn om te wandelen of te fietsen. Uit bijna elke camper op de plaats komt een hond naar buiten. Er is een groot veld beschikbaar waar ze even lekker kunnen hollen.

We eten in de buitenplaats van het Brauhaus. Dat ik op de terugweg van het boodschappen doen gereserveerd is maar goed ook. Veel mensen die in de rij staan voor het Brauhaus worden weggestuurd want het is vol. Met die anderhalve meter zijn er veel minder tafels, dus is het vlieger vol.
Het is een mooie avond. Na het eten doen we nog een rondje met Maxi en kletsen wat met onze Hollandse buren van in de 80. Toch mooi als je op die leeftijd nog op pad kan met je camper.

We genieten van de prachtige luchten en blijven voorlopig nog lekker buiten.

Dus naast de beroemde Hollandse luchten zijn de Duitse ook prachtig!