Mooi gebied in Limburg

Nederland, Bergen

Vroeg wakker betekent bij ons meestal ook vroeg. Na twee mooie ochtendrondjes in het kuurpark met Maxi gaan we naar de los- en loosplaats. We kunnen wel weer wat vers water gebruiken en willen het gebruikte kwijt. Dat gaat hier prima.

We hebben een mooie rit door verschillende natuurparken, we zien wat opties voor overnachtingsplaatsen voor volgende keren. We stoppen nog een keer bij een flinke Edeka en doen nog wat inkopen. We rijden via rustige wegen naar het noorden, de maximum snelheid is er 70 kilometer per uur en er staan veel camera's langs de weg. We hebben geen haast en geen zin in een prent.

Ter hoogte van Arcen rijden we Nederland weer binnen. Binnen een kilometer hebben we al weer 11 drempels achter de rug, of liever gezegd onder de schokbrekers door gehad. Wat hebben we die gemist, maar niet heus!
Ons doel is het Nationaal Park Maasduinen. Al snel vinden we de overnachtingsplaatsbij Bos en Heide. Een ruim terrein waar we een prima plek vinden. We worden heel vriendelijk ontvangen en krijgen een paar fietsroutes mee. Nadat we ons geinstalleerd hebben halen we de fietsen van de camper. We maken even een verkennende rit. Prachtig, heide, bos, watertjes, het is er allemaal. Morgen willen we een grotere tour maken.

Na het avondeten gaan we een eind het bos in. Maxi geniet volop van de vrijheid, de heerlijke geuren en een flinke tak.
We deinken nog even een kop koffie buiten voor de bui en dan weer naar binnen. Ook vandaag was weer een top dag.

Mooie plek! Maarre... als jij te hard rijdt, krijg ik de prent.... dat is op zich al een reden om rustig aan te doen!🤓☝️

Nick 2018-09-04 21:34:55

Hoera, weer fietspaden en knooppunten ! Fijne dag morgen.