Afsluiting

Nederland, Pijnacker-Nootdorp

De reis zelf zit er weer op. Gisteren bij thuiskomst hebben we het leeuwendeel van de bagage er uit uit gehaald. Vandaag is het poetsdag.

Maar eerst halen we Maxi op bij de opvang. We zijn benieuwd of ze ons nog herkent na 4 weken. We rijden via Zoetermeer om gelijk de grote gasfles te vervangen, de camper gaat binnenkort weer op pad dus dat is wel noodzakelijk.

Maxi is blij ons weer te zien en met zwiepende staart draait ze om ons heen. Zonder enige aarzeling springt ze in de auto alsof we maar een uurtje weggeweest zijn.

Na thuiskomst neem ik de camper mee naar onze dealer Camper Service Delfts om erachter te komen waarom het “remlampje” ging branden. Het voorwiel wordt gedemonteerd en zoals bij het eerdere telefonische contact al werd gezegd zijn de remblokken verrre van versleten. “Een paar rondjes Europa is geen probleem” en daar zijn we mee gerustgesteld. De sensor wordt uitgeschakeld en de remvloeistof wordt nog wat bijgevuld, ook al is het niveau nog ruim voldoende. De camper kan volgende week zonder probleem weer en route. Wat is het fijn zo’n goede en vertrouwde dealer te hebben!

In de middag begint Sandra met de schoonmaak en die vordert vlot en op de badkamer en de keuken na is de klus grotendeels al geklaard. Morgen maken we het af en dan zit het er voor ons echt helemaal op.