Niet heel veel verder

Duitsland, Nievern

We worden alletwee wakker van een geluid dat vaag bekend voorkomt. Tik, tiktak, tikkerikketik. Regen!!! Dat is lang geleden dat we dit gehoord hebben. En de dakluiken staan maximaal open. We springen ons bed uit en draaien snel de luiken een stuk dicht, net voor de regen echt doorzet. Het is nog vroeg en duiken weer ons bed in.

Als we een uurtje later uit bed stappen en naar buiten kijken zien we weer iets wat we al een tijdje niet gezien hebben: mensen met jassen aan! Het is slechts 18 graden maar wel aangenaam door het ontbreken van de wind. Ook de regen is opgehouden dus het voelt aangenaam.

Na het vaste ochtenritueel van ontbijt, Maxi uitlaten en opruimen gaan we weer en route. We rijden door diverse omleidingen richting van de Rijn. Het is een gevarieerd landschap met af en flinke stijgingen en afdalingen in een bosrijke omgeving. We rijden door de buitenwijken van Koblenz verder naar Bad Ems. Rond het middaguur zijn we op onze volgende overnachtingsplek, de jachthaven van Bad Ems en er is nog plek genoeg voor ons.

In de middag wandelen we door het dorp en het is gezellig druk want er is kermis en een braderie. Nog lang niet alle attracties zijn actief dus de herrie valt mee. Op de terugweg trakteren we ons op een ijsje en Maxi is tevreden met het puntje van het hoorntje.

De rest van de middag lezen we wat en sluiten we af met een mooi stukje lamsvlees en een salade. We hebben weinig nodig om een feestje te vieren.

Het klinkt zo heerlijk relaxed! Geniet maar lekker!