Terug naar huis

Nederland, Pijnacker-Nootdorp

Na een nacht met regen worden we redelijk vroeg wakker. In het dorp zit een bakker met de mooie naam “de gouden croissant”. Nou, dat lijkt we wel wat. Ik trek er op uit en loop door een winkelstraat waar het me niet helemaal duidelijk is of ze nu kraampjes aan het optuigen of het aftuigen zijn. Grappig om te zien is op welke manier ze hun waren kunnen aanprijzen. Nooit gedacht dat er zoveel stuks ijzerwaren zijn om kleding op uit te stallen.
Er is een kraam met paardenvlees, aangeprezen wordt er de filet americain van paardenvlees. Nou nee, laat maar zitten, rauw vlees, doe mij maar niet.....
De bakkerij is open en ik ga weg met 2 gouden croissants en een gesneden pain au cereales. Meestal snijd ik het zelf maar vandaag maar niet.

Het is een fijne wandeling door het kleine dorp. We ontbijten en maken ons reisvaardig. Nog even het vuile water weg laten lopen en we vertrekken naar een pomp, de tank kan diesel gebruiken.

Het tanken is geen probleem en we zetten koers naar Ronq. Daarbij is de supermarkt Auchan waar we jaren geleden, bij wijze van dagje uit zowel met Susan als met Sander en Mary, heerlijk inkopen gedaan hebben. Daar aangekomen merken we op dat er aanzienlijk is uitgebreid. De toegang is is vele malen makkelijker dan jaren geleden. We parkeren bij nummer 31, fijn om te onthouden want het terrein en de winkel zijn echt enorm.

Het is goed druk in de winkel, omdat het dit weekend Pinksteren is? Geen idee, we lopen ons lijstje af en doen goede zaken. Bij de visafdeling dringt iemand voor, ach wat maakt het uit, wij hebben tijd. We vinden coquilles met koraal, jammie. Daarna vinden we nog tal van andere lekkernijen om mee te nemen. De koelkast is nagenoeg leeg, dus aanvullen maar.

Als we op de parkeerplaats nog een kop koffie drinken rijdt er nog een Nederlandse camper langs ons en de bestuurder vraagt me een grote grijns of we ook zo lekker inkopen hebben gedaan. Dat kunnen we alleen maar bevestigen...

We maken een mooie rit door een stuk van de haven van Antwerpen, TomTom verwent ons maar deze keer, het klopt allemaal. Tegen half drie zijn we thuis en begint het uitladen en opruimen. Dat gaat een stuk vlotter dan het inladen.

De wasmachine draait en we genieten van een maaltje in onze tuin.

Morgen Maxi ophalen en de camper even langs de garage brengen voor een manco aan het dakluik en het vervelende lampje dat de remblokken vervangen moeten worden.

Het waren vier mooie weken. Mooi weer, leuke mensen, lekker eten en drinken en veel nieuwe indrukken.

En dan kunnen wij gaan stapelen voor onze reis! Dat ie net zo mooi mag zijn als die van jullie.