Frankrijk uit

Duitsland, Perl

De regen en het onweer hielden de hele nacht aan en pas tegen de ochtend is het weer droog. Als we buiten komen zien we dat er een aantal campers vertrokken is, wij hebben geen haast. Onze Belgische buren bedanken ons nogmaals voor het in veiligheid brengen van hun stoelen en tafel gisteravond.

We verlaten Ribeauvillé en komen al snel op een mooie weg. Wel een weg met flinke stijging en veel haarspeldbochten die in de Alpen niet misstaan. We doen rustig aan en genieten van de uitzichten die we soms krijgen. We rijden door het nationale Parc naturel regional des Vosges du Nord en we begrijpen waarom het een een nationaal park is. Het is er bijzonder mooi en gelukkig voor ons ook erg rustig. Een dik uur klimmen en dalen we en slingeren door de bossen. We vinden nog een plek om te stoppen voor koffie en Maxi kan nog even haar poten strekken.

De weg daarna is het tegenovergestelde, want het wordt 4-baans en hoe dichter we bij Nancy komen hoe drukker het wordt. We rijden dwars door de stad heen en dat kost best wat tijd. Als we de stad uitrijden is het weer grotendeels 4-baans wat we onder de wielen krijgen en het tuft makkelijk door. De cruise control aan en meegaan met de stroom is de makkelijkste oplossing want ook tussen Nancy en Metz is er erg veel verkeer en heel veel vrachtwagens.

We denken nog een keer te pauzeren en schrikken flink als het toerental van onze motor omhoog giert als we stoppen. Als ik de camper ergens op een redelijk plekje neer kan zetten en de motor uitzet kan ik uitzoeken wat er aan de hand is. De oorzaak is snel gevonden, het vloermat rond de stoelen is verschoven en drukt op het gaspedaal. Als de mat weer op de plek ligt waar het hoort is het probleem opgelost. De plaats waar we staan is niet echt fijn en we rijden verder. Niet veel later vinden we een andere P en daar nemen we de tijd voor de lunch.

Na de lunch hebben we nog een dik uur te gaan en ook dat is grotendeels snelweg. Rond de grens met Duitsland gaan we weer binnendoor en na een korte stop bij een Lidl om eten te kopen voor vanavond vinden we onze bestemming van vandaag. Het stadje Perl ligt net over de Frans-Duitse-Luxemburgse grens en de camperplaats ligt bij de plaatselijke sporthal. Goed genoeg voor 1 nachtje.

We zijn niet de enige die deze stek goed vinden voor de nacht want we staan nu met 3 campers. Het is een beetje winderig maar we eten wel weer buiten en Maxi is waaks en houdt in de gaten wie er in de buurt komt. Sandra doet de afwas en ik mag even mijn ogen sluiten voor we aan de koffie gaan.

Wil je me niet zo laten schikken! En gelukkig beter weer daar dan hier…