Een nieuwe toeristische route, en tegenslag.

Duitsland, Segnitz

Het is zwaar bewolkt en af en toe valt er een druppeltje regen als we opstaan. Sandra neemt Maxi eerst mee voor een goede wandeling want vandaag hebben we flinke rit voor de boeg. Er is flink regen voorspeld en we maker er maar een reisdag van.

We rijden Oppurg en ik kan gelijk flink aan de bak want de weg gaat steil omhoog en draait van links naar rechts. De volgende verrassing is een wegversmalling in een bocht achter een huis, en je kunt niet zien of er iemand aankomt. Dat gebeurde natuurlijk wel maar de tegenligger had mij al verwacht te zien aan zijn ontwijkende manoeuvre, het loopt weer goed af.
Terwijl de regen toeneemt wordt de weg breder en we komen op de grote weg. Ook vandaag kiezen we weer voor wat kilometers autobahn om mijn knieën een beetje te ontzien. We zijn nauwelijks op de snelweg en de eerste baustelle doemt op, slecht een kilometer of 10 versmalling en snelheidsbeperking. Nog geen 5 km daarna komt de volgende baustelle, en die is wat langer. Dat gaat een groot deel van de rit zo door met één stuk met werkzaamheden over een lengte van 35 km! Het enige dat nog ontbreekt is een bord dat we rijden op de Deutsche Baustellen Straße. De weg golft door het landschap met lange hellingen en afdalingen.

Na inkopen te hebben gedaan bij de supermarkt rijden we door naar onze bestemming voor vandaag in Iphofen. Daar wacht ons een teleurstelling want de camperplaats is vol, helemaal vol en niemand maakt aanstalten weg te gaan. We overleggen even en zoeken naar een alternatief in de buurt. We rijden naar Mainbernheim en vinden een troosteloze parkeerplaats, een blik naar elkaar en we weten dat deze het niet gaat worden! Opnieuw overleg dus noodzakelijk en de volgende keuze is Segnitz, een klein dorpje aan de Main.

We vinden de camperplaats zonder veel problemen en installeren ons. We wachten de zoveelste regenbui van vandaag even af en lopen daarna het dorp in en vinden een Winzerhof dat open is. We lopen naar binnen en we kunnen wat lokale wijn proeven, en kopen een doosje. Sandra mag de steekwagen even lenen om de wijn naar de camper te brengen, dat is makkelijker dan tillen. Tegenover de camperplaats is een restaurant waar we vanavond willen eten en Sandra gaat dentale reserveren, dat dacht ze tenminste. “Ganz voll heute Abend” is het antwoord, dat gaat dus niet door.

Jammer, je toch een beetje feestelijke dag hebben, niet?

Nick 2022-09-13 19:21:59

Nick, komt helemaal goed

salamijns.reisdagboek 2022-09-13 20:35:45

Jammer, maar je kunt je verjaardag ook wel vieren met zo'n fles uit dat doosje. Bruine boterham met kaas er bij en morgen een veel betere dag. Vier wel dat je jarig bent met strik enzo