Vertrouwde plek

Duitsland, Schleiden-Gemund

Het is zondag en we worden niet zo vroeg wakker. De geluiden in het omringende bos zijn rustig. Kennelijk heb ik het klokgelui gemist. Ik maak nog een heerlijke ochtendwandeling met Maxi door het bos. We genieten allebei van de rust en de frisse lucht.

Na het ontbijt breken we op en rekenen we af. Het eerste stuk na de camping vereist wat stuurmanskunst. Een steile oprit, maar wel voorrang verlenen én dan scherp linksaf. Het kennet. Langs kleine wegen rijden we door een mooi glooiend gebied. Hier en daar een omleiding en wat bekende punten van vorige bezoeken. Ons eerste doel is de plek waar we 20 jaar geleden een eerste overnachting hadden op een camperplek. Onze herinnering van volkomen verlatenheid met in de verte een Gasthof is totaal veranderd in een plek met voetbalvelden en een gereguleerde parkeerplaats. Deze laten we voorbijgaan, het volgende doel is een andere camperplek een stuk verder op. Hier zijn alle mooie plaatsen gereserveerd en kan je verder hutje bij mutje staan.

We stoppen bij uiteindelijk bij Schleiden Gmund ( code 6675) een plek waar we al vaak zijn geweest en waar gewoon plek is. Het is in een Kurpark met veel gras waar Maxi heerlijk kan rennen. Na een praatje met de buren gaan we naar de winkelstraat van het stadje. Helaas is mijn favoriete kledingwinkel nu helemaal gesloten. Jammer, maar zo gaat het nu eenmaal. Het is wel gezellig druk in de straat, de terrassen zitten vol. Er zijn nog meer winkels gesloten. Van de twee eiscafes is er nog 1 over en daar maken we gebruik van. Het stikt er van de wespen šŸ maar ach.

We genieten van het laatste zonnetje tijdens de maaltijd buiten. Het was weer een mooie dag.

Ik ben al Lang blij dat er ijscoupes zijn in een glazen coupe ipv een kartonnen beker, zoals wij vorige maand hadden in Duitsland!