En weer loopt het anders.

Frankrijk, Saint-Léonard-des-Bois

We worden wakker op een vertrouwde manier van een vliegtuig dat gaat landen op een nabijgelegen vliegveld. Of dat Parijs is weet ik niet maar het klinkt als thuis. Maxi geeft geen krimp en blijft opgekruld onder tafel liggen tot wij actief worden.

De rit voor vandaag is toch weer 2,5 uur en we haasten ons niet. Onze Engelse buren die we gisteravond laat hebben geholpen binnen te komen bedanken ons nog een keer voor wij opbreken. We lozen even grijs water voor we vertrekken en gaan eerst naar een lokale Lidl. We slaan brood en beleg in en tanken ook nog even bij de lokale pomp voor we echt en route gaan.

Het is heerlijk rustig op de weg en er is nauwelijks vrachtverkeer. We rijden door een mooi golvend landschap dat volgens de volgens de borden langs de weg blijkbaar nog steeds tot Normandië behoort. We rijden voornamelijk door grote percelen die gebruikt worden voor de landbouw en af en toe door stukjes bos. De route die we rijden is hoofdzakelijk van dorpje naar dorpje over 2-baans wegen.

Als we aankomen bij de plek waar we willen overnachten blijkt de camping van 12 tot 3 dicht te zijn dus we zoeken een plek om de camper zolang te parkeren. Sandra loopt met Maxi even de camping op en wordt niet echt vrolijk van wat ze heeft gezien. Ik zoek in de diverse apps naar alternatieven en vind een camping op een half uurtje rijden. Voor de zekerheid belt Sandra of er plaats is en dat is zo. We passen de plannen weer aan en rijden door een mooi maar flink geaccidenteerd landschap naar de camping die we zoeken. Af en toe moet ik echt uitkijken waar we naar toe gaan want het is steil, smal en onoverzichtelijk.

We komen aan op de gezochte camping en Sandra krijgt een plekje toegewezen met wat schaduw van een grote boom. We zijn met de temperatuur van rond de 30 graden blij met die schaduw en we installeren ons weer vlotjes. De wind maakt het aangenaam toeven en we zien in de loop van de middag de ene na de andere campinggast vertrekken. Voor hen zit het weekend er op, wij zijn net begonnen. Maxi ligt lekker te pitten in het koele gras en kijkt af en toe op of ze nog moet blaffen.

We zijn blij met het plekje dat we hebben en als de avond vordert horen we alleen nog het ruisen van het riviertje dat langs de camping stroomt. We wachten op wat afkoeling want om 9 uur is het buiten nog 25 graden, binnen in de camper rond de 30! Het gaat een klamme nacht worden.