Drup drup, zwiep zwiep

Frankrijk, Rue de la Cité Saint-Antoine

We worden wakker en gelukkig voelen we ons wat beter. Wel,horen we getik op het dak. Vogels die wat oppikken, vallende bladeren? Nee druppels, druppels regen horen we. Dat hebben we lang niet gehoord! Sinds de tweede dag van deze vakantie is het droog geweest, en eigenlijk hebben we alleen mooi weer gehad. Soms te warm, soms een beetje veel wind maar wel lekker. Nu is het “koud” en nat want het gedruppel gaat over in gestage regen. We herzien onze planning en gaan er maar een reisdag van maken omdat de voorspelling voor de hele dag “regen” is. We vonden op Campercontact een leuke plek in Arion, noord van Arras. De TomTom geeft een snelste route aan via Parijs aan de oostkant. Oké, dan via Parijs.
We gaan tegen half tien “en route” en gooien de tank nog even vol bij een kleine supermarkt.
Daar is de prijs toch wel wat vriendelijker dan langs de Peage.

De reis verloopt vlot tot vlak voor Parijs. De TomTom stuurt ons af van de Periphérique! Waarom weet ik niet maar meestal klopt het wel wat het ding doet. Maar nu ff niet dus! We rijden dwars door het centrum van Parijs, van file naar opstopping enz. enz.. Bij herhaling geeft de TT niet of te laat aan waar we heen moeten en een paar keer moet ik terug, keren en hetzelfde stuk weer rijden. Het gedrag van onze medeweggebruikers is ook niet florisant. Bij een kruising met één baan voor rechtsaf en één voor rechtdoor baant zich een dikke pooierbak er in het midden tussendoor. Meneer moet zelfs zijn spiegels inklappen om er zich er door te wringen en een andere auto te blokkeren! “Bienvenue a Paris” zullen we maar denken. Na veel filerijden komen we uiteindelijk bij het vliegveld Charles de Gaulle weer op een weg waar we harder kunnen rijden dan 20 km per uur! Wat een genot. Het geintje Parijs heeft tenminste anderhalf uur gekost. Merci et au revoir Paris! Volgende weer met een grote boog er omheen. En al die tijd gaan de ruitenwissers aan het werk. Het zwiep, zwiep gaat maat door. Soms even op de interval, maar meestal is dat niet genoeg.

Tegen half vijf vinden we de beoogde cp in Avion (68001). Het ziet er goed uit, lekker groen maar zonder de zon die we gewend zijn ook wel een beetje donker. We doen nog een boodschapje in de plaatselijke supermarkt en dan hebben we wel een borrel verdiend. Hopelijk morgen minder files!

Oh ja, het “oranje lampje” dat ons zoveel hoofdbrekens heeft gegeven is vandaag misschien 5 minuten aan geweest. Zou de regen geholpen hebben of her gebrek aan hitte? Ik weet het echt niet!

Laat de borrel jullie maar smaken! Geniet nog even van de vakantie.