Niet mijn dag

Duitsland, Munster

Vanmorgen hebben we weer kennis mogen maken met een Duitse traditie, die van de kerkklokken die geluid moeten worden. Maar dan wel s’morgens om 6 uur. En niet even Bim en Bam, maar 5 minuten en daarna de andere kerk die het dunnetjes over moet doen. En dat natuurlijk wel elk kwartier weer. Sommige dingen zijn thuis toch beter geregeld. Misschien is dat het sein om aan het werk te gaan maar dat gaat voor mij niet op, balen dus.

Na een rustig ontbijt en de gebruikelijke huishoudelijke klusjes gaan we weg. Na een stukje binnendoor weer de snelweg op en het is echt druk. Veel vrachtverkeer die geregeld inhaalverboden negeren en wegen met betonplaten die je laten denken dat je in een trein zit: kedeng, kedeng. Met de nodige wegwerkzaamheden komen we aan in Munster. Op de camperplaats is geen plek meer over. Ik ben moe en wil niet verder rijden en zoeken naar een alternatief en we nemen genoegen met en plek op de camping, ergens achteraan een krap plekje waar we de camper net in kunnen manoeuvreren.

Het is nog wel droog, maar de vooruitzichten zijn niet aangenaam, veel wind en weinig temperatuur. De voorspelling is maximaal 15 graden en we zijn blij met een klein zonnetje. We raken in gesprek met onze nieuwe buren die met hun nieuwe camper voor de eerste keer op reis zijn. Hij, iets meer dan 2 meter lang, heeft lang moeten zoeken naar een model waar hij in kan staan en kan in onze camper niet rechtop staan.

De weersverwachting voor morgen is alleen meer regen, wind en nodigt niet uit om lang te blijven. We regelen een plekje voor morgen in Borculo in de hoop dat het er wat gezelliger zal zijn dan waar we nu staan. Nu maar hopen dat het niet teveel zal regenen.